آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 88024
تاریخ انتشار : 3 آذر 1394 11:6
تعداد بازدید : 788

رگولاتوری: مشترکان سریعا از پیامک های تبلیغاتی شکایت نکنند

معاون بررسی های فنی و صدور پروانه رگولاتوری گفت: در اغلب مکانیزم های برخورد با موضوعاتی نظیر پیامک های انبوه و تبلیغاتی ناخواسته، حداقل باید یک بار برای مشترکان پیامک ارسال شود.

خبرگزاری تسنیم- صادق عباسی شاهکوه درباره ارسال پیامک های انبوه و تبلیغاتی ناخواسته به مشترکان تلفن همراه گفت: پیامک های تبلیغاتی بستری برای اطلاع رسانی است اما تماما باید با اختیار کاربر فعال شود؛ همانطور که در حال حاضر نیز اپراتورهای موبایل سامانه های پیامکی را برای غیرفعالسازی یا فعالسازی پیامک های تبلیغاتی در نظر گرفته اند.
وی عنوان کرد: اوایل سال جاری دستورالعملی در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسید که براساس آن کار ساماندهی این قبیل پیامک ها به وزارت ارشاد سپرده شد؛ البته ما هم از جهت اینکه پیامک های تبلیغاتی و انبوه به درخواست مشترک فعال شده باشد، نظارت داریم به این شکل که اگر پیامک هایی به رغم میل مشترکان برای آنها ارسال شود قادر خواهند بود با مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (CRA.ir) یا تماس با سامانه 195 طرح شکایت کنند.
معاون رگولاتوری با بیان اینکه برخی مشترکان در گام اول دریافت این قبیل پیامک ها فورا طرح شکایت می کنند، گفت: بهتر است پیش از ورود به بحث شکایت از طریق مبادی گفته شده، با اپراتور مربوطه تماس بگیرند و موضوع را به اطلاع آنها برسانند؛ قطعا اپراتورهای موبایل سریعا مشکل مشترکان را حل خواهند کرد.
او در پاسخ به این سوال که ارسال کنندگان پیامک های تبلیغاتی به چه حقی پیام هایی را برای مشترکان ارسال می کنند بدون اینکه به آنها اطلاع دهند هر پیامک چه هزینه ای به دنبال دارد؟، گفت: در دستورالعمل در نظر گرفته شده توسط شورای عالی فضای مجازی تمامی این موارد و حتی نحوه برخورد با خاطیان و سوءاستفاده کنندگان دیده شده است و در آینده شاهد رفع معضلات آن خواهیم بود. قطعا این قبیل موضوعات باید انعکاس داده شود تا بتوانیم با آنها برخورد کنیم.
عباسی شاهکوه درباره مکانیزم های دیگر موجود در بازار موبایل و تجربه دیگر کشورها برای برخورد با محتوای آزاردهنده و ناخواسته ای همچون پیامک های تبلیغاتی نیز گفت: مکانیزم های مختلفی وجود دارد اما قطعا در تمامی آنها حداقل باید یک بار پیامک ارزش افزوده یا تبلیغاتی برای مشترک ارسال شود و بعد مشخص شود چه کسانی حاضر به دریافت این قبیل پیامک ها هستند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :