فناوران- سید جواد احمدی، مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان حین بازدید از مرکز خدمات پس از فروش شرکت فالنیک با تاکید بر اینکه شرکتها باید به دنبال مشتری مشعوف باشند، گفت: مشتری مشعوف، مشتری است که وقتی کالای خریداری میکند، نگرانی و دلهرهای بابت خرابی دستگاه نداشته باشد.
مشتری وفادار
احمدی افزود: شرکتها باید تلاش کنند تا مشتریان وفاداری داشته باشند و این مشتری تنها با ارایه خدمات پس از فروش مناسب حاصل میشود.
احمدی همچنین اضافه کرد: یکی از راههایی که مردم با خدمات پس از فروش معتبر آشنا می شوند، برگزاری نمایشگاه گارانتی و خدمات پس از فروش است که متاسفانه به دلیل ضعف خدمات در کشور آنطور که باید از سطح کمی و کیفی بالایی برخوردار نیست.
وی در ادامه با ابراز نارضایتی از فقدان حمایت مسوولان شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی، گفت: تلاش بسیاری کردیم تا نمایشگاه گارانتی و خدمات پس از فروش در محل نمایشگاههای بینالمللی برگزار شود، اما متاسفانه مسوولان این شرکت همکاری لازم را با ما ندارند و متراژ غرفهها را به صورت ارزی محاسبه میکنند.مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات سازمان حمایت از مصرفکنندگان افزود: به همین دلیل حضور شرکتها در نمایشگاه برای معرفی خدمات و گارانتی مقرون به صرفه نیست. از طرفی سالن حجاب و بوستان گفتوگو نیز فضای محدودی دارند از این رو نمایشگاه در مصلای تهران برگزار میشود.
کارگروه خدمات پس از فروش
در ادامه مراسم افتتاحیه مرکز جدید خدمات پس از فروش ایران اچ پی، رییس اتحادیه صنف فناوران در خصوص تدوین آییننامه خدمات پس از فروش توضیحاتی را ارایه کرد.
سید مهدی میرمهدی گفت: این آییننامه داخلی است و در تهیه آن از خبرگان که سابقه خوبی در ارایه خدمات پس از فروش در بازار ایران داشته اند، کمک گرفته شده است. وی افزود: براساس این آییننامه شرکت ها موظف به پاسخ گویی در دوره گارانتی هستند. همچنین شرکت های گارانتی کننده برای اخذ مجوز صدور کارت گارانتی باید حداقلهایی را از نظر تجاری داشته باشند.
پکیج طلایی ایران اچ پی
در همین حال غـلامحسین بشیرنژاد مدیرعامل شرکت فالنیک در نشستی خبری که قبل از مراسم افتتاحیه در نمایشگاه گارانتی و خدمات پس از فروش برگزار شد، ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص فعالیت شرکت گفت: نام تجاری شرکت ایران اچ پی برگرفته از سایت شرکت است که همسو با علاقه مخاطبان بر این نام گذاشته شد و از سال 80 به صورت تخصصی به محصولات اچ پی ورود کرد.
وی افزود: آغاز کار با پرینتر و بعد مواد مصرفی به کارها افزوده شد و به تدریج با افزایش تقاضا موارد متعددی از جمله لپ تاپ، سرور و تجهیزات شبکه به سبد کالای ما اضافه شد.
بشیر نژاد اظهار داشت: تا به امروز در شرکت همواره کوشیدهایم که برای ارایه خدمات با کیفیت به مشتریان، درآمدها را صرف تامین زیرساختهای شرکت کنیم.
وی با بیان اینکه گارانتی سطح 2 شرکت که همان پکیج آرامش است از تابستان ارایه خواهد شد، گفت: فالنیک جزو اولین شرکتهایی بود که محصولات خود را بیمه کرد و اکنون اعلام میکنیم مشتری با دریافت بیمهنامه با شرکت بیمه کاری ندارد و صفر تا صد خدمات گارانتی در شرکت فالنیک انجام می شود.
خدمات برای تمامی کالاهای اچ پی
بشیرنژاد با بیان اینکه از ابتدا تفکر چند محصول از اچ پی در برنامه شرکت بود و جزو معدود شرکتهایی هستیم که سبد کالای کامل از محصولا اچ پی داریم، گفت: در سال ۸۴ همزمان با تاسیس سایت شرکت خدمات پس از فروش آغاز شد. در این حوزه هم تمام محصولات توزیع شده در بازار را تحت پوشش این خدمات قرار دادیم.
وی تاکید کرد: قبل از خدمات پس از فروش نظرسنجی و رضایت مشتری را مد نظر قرار دادیم و بر همین اساس واحد نظر سنجی پایهگذاری شده است. شعاری در همین رابطه داریم که همیشه سرویسی فراتر از انتظار مشتریان به آنها ارایه دهیم.
بشیرنژاد افزود: خدمات پس از فروش ما علاوه بر کالاهایی که خودمان میفروشیم به شرط اصلی بودن شامل کلیه کالاهای اچ پی در کشور میشود.
تنظیم سند ۱۴۱۵
مدیرعامل شرکت تهران فالنیک همچنین گفت: موفق به تنظیم و تبیین سند ۱۴۱۵ شرکت ایران اچ پی شدهایم و در آن تاریخ اهدافمان در راستای مسوولیتهای اجتماعی و رضایتمندی مشتریانمان را دنبال میکنیم.
در ادامه نشست اعلم ملکی مشاور شرکت تهران فالنیک در خصوص نحوه و جزییات خدمات شرکت گفت: علاوه بر تجهیزات به روز متخصصین زیادی داریم که میتوانند سرویس شما را جلوتر از دیتای شما ریکاور کنند. وی با بیان اینکه در شرکت ایران اچ پی بازیابی سرویس فراتر از بازیابی اطلاعات است، گفت: واحد سرورها این امکان را به مشتری میدهد تا هر پیکربندی را که مایل است بر حسب نیاز خود سفارش داده و با قطعات اصلی سرور اسمبل شده را تحویل بگیرد. همچنین سرویس بررسی شبکه، راهاندازی فایل سرور، DNS و مانند آن نیز به طور مجزا به مشتریان ارایه میشود.