آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 71323
تاریخ انتشار : 23 اسفند 1393 11:56
تعداد بازدید : 2380

تعامل اینستاگرام بازها 15 برابر فیس بوکی هاست

اینستاگرام بعد از طی کردن روندی که منجر به علاقه مندی کاربران به انتشار عکس از روزمرگی های خود شد، مدتی است وارد مقطع جدیدی شده که کاربرانش را به استفاده حرفه ای از این شبکه می کند. این تغییر روند نه با سیاست اینستاگرام و اعمال روش خاصی از سوی آنها بلکه ناشی از رشد آگاهی کاربران نسبت به کارآیی این شبکه اجتماعی است. اخیرا اعلام شده تعامل کاربران اینستاگرام 15 بار بیشتر از کاربران فیس بوک است. این آمار، آینده روشنی در پیش روی اینستاگرام می گذارد. برای بهره برداری از این فرصت باید حرفه ای از اینستاگرام استفاده کنیم تا بتوانیم همراه با رشد اینستاگرام، کسب و کار و برند شخصی مان را نیز بزرگ کنیم.

طی حدود 5 سال فعالیت اینستاگرام، بیش از 30 میلیارد عکس در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است و کاربرانش هر روز بیش از 2 و نیم میلیارد لایک پای عکس ها می زنند. اگر دوست داشته باشید بدانید هر روز چند عکس و ویدیو در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، آخرین آمارها نشان می دهد هر روز حدود 70 میلیون عکس و ویدیو در اینستاگرام منتشر می شود.
شبکه اجتماعی اینستاگرام ماهانه حدود 300 میلیون کاربر فعال دارد. بر اساس آخرین آمار رده سنی کاربران اینستاگرام بین 16 تا 64 سال است. از بین کاربران آمریکایی، جوانان بین 18 تا 24 سل بیشترین سهم را بین اینستاگرام بازها در استفاده از این شبکه اجتماعی دارند. بیش از 30 درصد آنها اینستاگرام را با موبایل و حدود 25 درصد با تبلت مرور می کنند. جالب است بدانید کاربران سنین 35 تا 44 سال بیش از دیگر کاربران تمایل دارند اینستاگرام را با تبلت چک کنند. در این رده سنی 21 درصد کاربران اینستاگرام را با تبلت و 19 درصد با موبایل مرور می کنند. فاصله کسانی که با موبایل و تبلت اینستاگرام را چک می کنند در رده سنی 55 تا 64 سال زیاد است. تقریبا دو برابر تعداد کاربرانی که در این سن به وسیله موبایل اینستاگرام خود را چک می کنند از تبلت استفاده می کنند.
گفتنی است 47 درصد از کاربران موبایل در آمریکا از اینستاگرام روی موبایل خود استفاده و بیش از 70 درصد آنها حداقل یک بار در روز اینستاگرام خود را چک می کنند.با وجود محبوبیتی که اینستاگرام دارد، این شبکه سومین شبکه اجتماعی محبوب برای انتشار عکس است. آمارها نشان می دهد فیس بوک و اسنپ چت هر دو 46 درصد از عکس های روز و اینستاگرام 7 درصد از عکس های روز شبکه های اجتماعی را به خود اختصاص می دهند. دلیل فاصله آماری بین فیس بوک و اینستاگرام شاید این باشد که بسیاری از کاربران اینستاگرام عکس های خود را روی فیس بوک نیز می فرستند و بسیاری از برنامه های دیگری که استفاده می کنند و امکان آپلود عکس دارد، مانند اینستاگرام و سوآرم به فیس بوک شان وصل است. فلیکر که سال ها پیش تنها شبکه جتماعی انتشار عکس بود حالا تنها سهم یک درصدی از انتشار عکس در روز دارد.
فراموش نکنید اینستاگرام پلت فرم مناسبی برای انتشار عکس ها به خصوص با هدف برندسازی ست. چون محتوای اینستاگرام جهانی و فهم آن بسیار آسان است. تحقیقات نشان می دهد احتمال به اشتراک گذاری عکس، لایک کردن یا کامنت گذاشتن کاربران اینستاگرام 58 بار بیشتر از کاربران فیس بوک و 120 بار بیشتر از کاربران توییتر است. بنابراین در کنار استفاده تفریحی از اینستاگرام برای انتشار عکس مهمانی های دسته جمعی و سلفی و حیوانات کوچک مان، به فکر برندسازی و استفاده حرفه ای از این شبکه باشیم.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :