گفتوگو با مهرداد خیراللهی، مدیرعامل آدپا
سیاست های کاسب مابانه، حضور شرکت ها را در الکامپ کمرنگ کرد
شرکت اندیشه داده پرداز آسیا یا آن گونه که معروف است، آدپا، با مدیریت مهرداد خیراللهی، چند سالی است که در زمینه ارایه راهکارهای امنیت شبکه و همچنین تجهیزات شبکه و سرور فعالیت می کند.
مهرداد خیراللهی هفت سال در مجموعه آواژنگ فعالیت کرده و بعد از آن در سال 87 شرکت آدپا را تاسیس کرد. حضور شرکت آدپا در غرفه تجارت امن در نمایشگاه الکامپ هفدهم و حضور جدی در کانال فروش کسپرسکی، باعث شد که در مورد چگونگی این حضور و مشارکت در دو غرفه مستقل در نمایشگاه الکامپ2011 از او بپرسیم.
راهکارهای امنیتی آدپا بیشتر چه سمت و سویی دارد؟
از آنجا که احساس من بر این بود که در مباحث مربوط به امنیت فناوری اطلاعات تمرکزی وجود ندارد، حتی توجه زیادی به خدمات ارایه شده در این بخش نمیشود، لذا با این نگاه وارد این قضیه شدیم و شروع به کار کردیم که ماحصل این قضیه منجر به ایجاد مجموعهای شده است که در حال حاضر میتوانیم ادعا کنیم که یکی از بهترین شرکتهای خوشنام در زمینه امنیت در ایران هستیم.
درحال حاضر ما قریب به 800 مشتری داریم که شامل بسیاری از موسسات دولتی و خصوصی میشوند. فعالیتهای شرکت در چهار محور صورت میپذیرد، پردازش، مدیریت، امنیت اطلاعات و شبکه. هم اکنون نیز نماینده فروش محصولات کسپرسکی، سایبروم، بیت دیفندر و جیافآی هستیم.
آیا در مورد برخی برندهایی که نمایندگی رسمی در ایران ندارند نیز خدماتی را ارایه میکنید؟
یکی از بخشهای مهم فعالیت ما ارایه خدمات پس از فروش برندهایی چون سیمانتک و ایست است که در ایران نمایندگی ندارند. اما آدپا خدمات پس از فروش آن را انجام میدهد.
پشتوانههای ارایه این طیف گسترده خدمات چیست؟
شرکت اساسا هیچگاه محصولی را ارایه نمیدهد مگر اینکه قبل از آن آمادگی ارایه خدمات پشتیبانی، نصب و راهاندازی و آموزش آن را داشته باشد. به عبارتی هر کالایی که در سبد کالایی ما دیده میشود تیم فنی ما خدمات پشتیبانی آن را به بهترین وجه ارایه میدهد.
به عنوان مثال آدپا تنها شرکتی است که تیم فنی آن 16 مدرک فنی از کسپرسکی دارند، ما 16 مدرک فنی از شرکت بیتدیفندر نیز داریم. همچنین آدپا تنها شرکتی است که در تیم فنی خود 10 مدرک فنی از سایبروم دارد.
بازار هدف شرکت آدپا چیست؟
تمامی محصولات و خدماتی که در مورد آنها گفتم هر دو حوزه کاربران خانگی و تجاری را پوشش میدهند، اما بازار هدف ما به طور خاص شرکتهای تجاری به خصوص شرکتهایی که بالای 300 کاربر دارند، است.
درباره همکاری خود با سایر شرکتها توضیح دهید
ما همکاری بسیار نزدیکی با شرکتهایی داریم که در این حوزه فعالیت میکنند و همکاری مستمری با شرکت تجارت امن و پرشیا سیس داریم. به عبارتی در بسیاری از موارد فعالیت این شرکتها در امتداد یکدیگر است.
همچنین حضور در فضایی مشترک با سایر همکاران کانال فروش کسپرسکی در مجموعه تجارت امن، تجربه بسیار خوبی است.
ارزیابی شما از نمایشگاه الکامپ امسال چه بود؟
قصد پرداختن به مشکلات را ندارم، چون فکر میکنم به اندازه کافی سایر همکاران من در این زمینه صحبت کردهاند. مسایل و مشکلات در این نمایشگاه در سطح مدیریت و در سطح سیاستگذاری بسیار فراوان است. اما در مورد معضل حاد ارزی – ریالی باید بگویم که واقعا این مساله یک تابویی برای بسیاری از شرکتها شده است که اصلا در نمایشگاه شرکت نکنند یا آنگونه که باید حضور نداشته باشند. در واقع دیدگاه کاسب مابانهای که در خصوص این موضوع در مجموعه نمایشگاه وجود دارد سبب شده است تا مشارکت شرکتها بسیار کاهش یابد.
بازدیدکنندگان را چطور دیدید؟
بسیاری از بازدیدکنندگان ما عمدتا قشر جوان جامعه را شامل میشوند آن هم جوانانی که سرشار از اطلاعات کافی هستند و کمتر کشوری را در دنیا میتوان یافت که از چنین فضای نمایشگاهی در آن تا این حد استقبال شود. اما به نظر من اگر این سیاستهای کاسب مابانه در خصوص برگزاری نمایشگاه نبود این نمایشگاه بسیار پربارتر برگزار میشد.