مدیرکل نظارت بر سرویسهای فناوری اطلاعات سازمان رگولاتوری:
کاربران از سرویس وایمکس راضی هستند
به گفته مدیرکل نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در هفته های اخیر شکایتی در مورد سرویس وایمکس ارایه شده توسط اپراتورها نداشته ایم.
وایمکس نیوز- علیرضا اصغریان با تاکید بر نظارت روی تمامی سرویسهای ارتباطی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در حال حاضر هر شکایتی از کاربران سرویسهای ارتباطی وجود داشته است رسیدگی شده و درباره به سرویس فروخته شده وایمکس شکایتی از مشترکان به رگولاتوری اعلام نشده است.
وی با بیان اینکه کاربران سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات باید در مرحله نخست شکایت خود را از سرویس و نحوه سرویسدهی به اپراتور مورد نظر ارجاع دهند، افزود: مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و درج شکایت باید در مرحله بعدی قرار گیرد که کاربر از اپراتور مورد نظر پاسخ مناسب و موثر را دریافت نکرده باشد.
وی با اشاره به کنترل دفتر نظارت بر سرویسهای فناوری اطلاعات رگولاتوری از طریق بازرسیهای از راه نزدیک و سیستم دسترسی آنلاین بر فعالیت اپراتورهای ارتباطی، در مورد وضعیت فعلی سرویس وایمکس و نحوه نظارت بر اپراتورهای این سرویس گفت: در بحث وایمکس آنچه مشخص است و باید از سوی اپراتورهای این سرویس رعایت شود مبادله SLA با مشترکان است که اگر اپراتورها از این وظیفه عدول کنند، باید خسارت آن را بپردازند.اصغریان با تاکید براینکه در سیستم نظارت آنلاین تمامی جزییات سرویسها و سرویسدهندهها واضح و مشخص است، ادامه داد: در صورت بروز قطعی مربوط به شبکه، اپراتور ملزم به جبران خسارت است و برخی مواقع نیز قطعی اینترنت میتواند از زیرساخت، مخابرات و حتی شرکتهای ارایهدهنده سرویس نیز باشد که در هر صورت سرویس نظارت آنلاین رگولاتوری بر آن نظارت خواهد داشت.
مدیرکل نظارت بر سرویسهای فناوری اطلاعات رگولاتوری با بیان اینکه هدفمان این است که هر کاربر روزی ناظر بر سرویس خود شود از وجود 260 هزار کاربر اینترنت پرسرعت بیسیم – وایمکس – و 5/1 میلیون کاربر ADSL در کشور خبرداد و گفت: رگولاتوری کنترل خود را بر سرویسدهندهها انجام میدهد اما انتظار میرود کاربران نیز به عنوان ناظر بر سرویس دریافتی خود، از حق و حقوق شان آگاه باشند و آن را مطالبه کنند.
وی با تاکید بر اینکه این امر مستلزم افزایش آگاهی و اطلاع کاربران از چگونگی سرویس و مسایل فنی است، افزود: کاربران سرویسهای اینترنتی باید دانش چک کردن سرویس خود را داشته باشند و به این ترتیب در مورد کیفیت سرویس دریافتی شان اطلاع یابند.