آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 29637
تاریخ انتشار : 18 تیر 1392 11:5
تعداد بازدید : 864

رییس سازمان ثبت احوال در مراسم بهره‌برداری از کارت هوشمند ملی در استان گیلان:

کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیکی است

رییس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیکی است، گفت: کارت هوشمند ملی این کمک را به فرد می کند که در فضای مجازی شناسایی شود و نیازی به مراجعه حضور نداشته باشد.

ایرنا- مهدی ناظمی‌اردکانی در جلسه امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه صدور و بهره‌برداری از کارت هوشمند ملی در استان گیلان با بیان اینکه صدور کارت هوشمند ملی در استان‌های قم و گیلان به صورت پایلوت انجام می‌شود و در صورت موفقیت، در کشور کاربردی خواهد شد، بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: هم‌اکنون 500 شرکت فناوری اطلاعات (IT) اجرای این کار را برعهده دارند.
ناظمی‌اردکانی افزود: در صدور کارت هوشمند ملی، هدف مهم کاربردی کردن این طرح مدنظر نظر قرار گرفته تا کارت بتواند به طور یک‌جا جایگزین دیگر کارت‌های اعتباری، شناسایی، رانندگی و کارت سازمان‌های خاص شود که این امر، علاوه بر سهولت موجب صرفه‌جویی در هزینه و زمان نیز خواهد شد.
وی در تشریح دیگر اقدامات سازمان ثبت احوال گفت: این سازمان تسهیل در خدمت رسانی را از اولویت‌ها قرار داده به گونه‌ای که در سال‌های گذشته برای صدور شناسنامه المثنی سه تا شش ماه وقت لازم بود ولی هم‌اکنون با توجه به 106 میلیون سند ثبت شده به صورت الکترونیکی، هر ایرانی در هر نقطه‌ای می‌تواند طی چند روز خدمات مورد تقاضای خود را دریافت کند.
رییس سازمان ثبت احوال افزود: در ثبت وقایع چهارگانه، شبکه گسترده بسیار مطمئنی ایجاد شده که پایگاه جمعیتی کشور را تغذیه می‌کند و هم اینک 100 دستگاه در سطح ملی از این پایگاه استفاده می‌کنند.
وی گفت: تا شهریورماه امسال؛ شناسنامه‌هایی که در بیش از 60 درصد نمایندگی‌های ادارات ثبت احوال صادر می‌شود، مبتنی بر این پایگاه دسترسی خواهد بود.
به گفته ناظمی‌اردکانی؛ برای آمار جمعیتی نیز راهبرد مکان‌محور انتخاب شده که بر اساس این امکان، جابجایی و مهاجرت هر ایرانی اعلام می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر پایگاه جمعیتی کشور، مرکز آمار ایران و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به صورت مشترک عمل می‌کنند و نسبت به وقایع حیاتی مانند ولادت، ‌فوت، ازدواج و طلاق به طور هم‌زمان اطلاع‌رسانی می‌شود و پرداخت یارانه‌ها به‌صورت تجمیع انجام می‌گیرد.
بنا بر این گزارش، تفاهم‌نامه سه جانبه صدور و بهره‌برداری از کارت هوشمند ملی در استان گیلان عصر روز یک‌شنبه بین سازمان ثبت احوال کشور، سازمان فناوری اطلاعات ایران و استانداری گیلان در رشت به امضا رسید.
این تفاهم‌نامه به منظور تبادل اطلاعات و ارتباطات و پیاده‌سازی طرح صدور کارت هوشمند ملی در جلسه مدیران اجرایی استان گیلان توسط مهدی ناظمی‌اردکانی رییس سازمان ثبت احوال کشور، حکیم جوادی رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و کیهان‌هاشم نیا استاندار گیلان امضا شد.
بر اساس این توافق‌نامه، گیلان به عنوان نخستین استان در اجرای طرح کارت هوشمند ملی با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی انتخاب شد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :