آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 249697
تاریخ انتشار : 23 آبان 1397 13:12
تعداد بازدید : 562

ضرورت وجود سرویس پروایدر در صنعت بیمه و گردشگری

در اوایل دهه 80 همزمان با آغاز شکل گیری پول الکترونیکی و درگاه های پرداخت با درایت مدیران وقت در بانک مرکزی این فعالیت و خدمات با تعریف قوانین و مقرارت مربوط به «سرویس دهندگان خدمات پرداخت» به شرکت های PSP واگذار شد. شاید این تصمیم یکی از مهم ترین اقدامات این نهاد قانون گذار برای رشد و توسعه پول الکترونیکی به شمار آید؛ چرا که امروزه شاهد رشد قابل توجه تراکنش های بانکی و ارائه سرویس در حد روال های متداول در پیشرفته ترین کشور های دنیا هستیم و به راستی فعالان این صنعت در لبه تکنولوژی در حال توسعه خدمات خود هستند.
undefined
اما جای خالی سرویس پرووایدرها در صنعت گردشگری، بیمه و حوزه های زیر ساختی نظیر آن یکی از دلایل اصلی عدم رشد و توسعه این سرویس ها در کشور بوده و جای خالی این شرکت ها بعنوان حلقه واسط سرویس و استفاده کننده از سرویس به شدت دیده می شود. 
وجود سرویس دهنده ها بخصوص با توجه به زیر ساخت های آی تی مورد نیاز برای تجارت آنلاین و اتصال B2B در کسب و کارهای امروزی موجب شده است که فعالان هر حوزه به کار تخصصی توسعه بازارهای خود بپردازند؛ چرا که اگر یک مجموعه بخواهد از طرفی متمرکز روی فعالیت تخصصی رشته خود باشد و از طرف دیگر درگیر ایجاد دپارتمان ها و زیرساخت های آی تی برای فعالیت های تجاری خود شود؛ قطعا در کلیه زمینه ها نمی تواند مطلوبیت کافی را ایجاد کند. از این روست که شرکت های سرویس دهنده در هر صنعت نه تنها برای سرویس دهی به امور سخت افزاری و نرم افزای آن صنعت بلکه به منظور توسعه پیش نیازها و قابلیت های فعالیت آی تی و تجارت الکترونیکی آن رشته تخصصی بعنوان عضو مهم و موثر به شمار می رود. اگر قرار بود بانک ها به کار بازایابی، نصب و پشتیبانی کارتخوان های فروشگاهی و توسعه خدمات در این حوزه و سایر درگاه های پرداخت آنلاین بپردازند؛ قطعا امروز شاهد این حجم درگاه پذیرش خدمات بانکی نبودیم. در سایر رشته ها نیز موضوع به همین منوال است. آژانس هواپیمایی که درگیر ایجاد واحد آی تی و تجهیز دیتاسنتر و تیم های تخصصی جهت اتصال به سرویس های گردشگری بوده و مجبور به توسعه مداوم این بستر ها باشد، قطعا توجه کافی به شغل تخصصی و گسترش درگاه های فروش خود نخواهد داشت و مشکلات این صنعت و مهم تر از آن تحمیل هزینه های کلان سرمایه گذاری روی این زیرساخت ها موجب بالا رفتن قیمت تمام شده کلیه محصولات و خدمات آن آژانس خواهد شد. سرویس پرووایدرهای هر صنعت بدلیل توزیع خدمات خود به تعدد مشتریان موجب تقلیل قیمت تمام شده خدمات و سرویس های زیر ساختی آن صنعت شده و به رشد آن صنعت بخصوص در حوزه آنلاین کمک شایانی خواهند کرد. 
هلدینگ انیاک که یکی از سرویس پروایدر های به نام در حوزه پرداخت است، چندی است پا به عرصه سرویس پروایدری سایر حوزه های کسب و کار نهاده است که صنایع گردشگری و بیمه از این دست هستند. در واقع با فراهم کردن زیرساخت لازم جهت توسعه این نوع کسب و کارها، شرکت هایی که در حوزه های بیمه و گردشگری در حال فعالیت هستند، می توانند تمام تمرکز خود را روی شایستگی کلیدی خود که همانا ارائه ارزش های پیشنهادی به مشتریان است، بگذارند و دغدغه ای نسبت به توسعه همیشگی زیرساخت ها نداشته باشند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :