آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 248526
تاریخ انتشار : 21 مهر 1397 0:0
تعداد بازدید : 361

با 18 استارت آپ ایرانی در جیتکس 2018 آشنا شوید

نمایشگاه جیتکس 2018 در روزهای 22 تا 26 مهر ماه برای دومین سال متوالی در بخش فیوچر استارز میزبان استارت آپ های برتر کشورهای مختلف از جمله ایران خواهد بود.
undefined
شبنم کهن چی
Shkohanchi@
امسال حضور ایرانی ها از بازدیدکننده تا شرکت کننده در نمایشگاه جیتکس و رویداد فیوچر استارز، معنای دیگری دارد. با توجه به بحران قیمت ارز در کشور، مسافران جیتکس متحمل هزینه های سنگینی تری نسبت به سال گذشته می شوند؛ از تهیه بلیت رفت و برگشت تا پرداخت هزینه برای تهیه ویزا، حضور در کنفرانس ها، ثبت نام جیتکس، اجاره غرفه و اقامت. بنابراین مسافران امسال باید با برنامه ریزی دقیق از بازدید یا حضور در این نمایشگاه بزرگ نهایت استفاده را ببرند و به صورت جدی به دنبال اهداف از پیش تعیین شده خود باشند.
برای کمک به استارت آپ ها و دیده شدنشان در نمایشگاه جیتکس، امسال نیز مانند سال گذشته چند سازمان و نهاد از جمله اتاق بازرگانی تهران اقدام کردند. 
چندی پیش فراخوانی از اتاق بازرگانی در رسانه ها منتشر شد که از استارت آپ هایی که مایل به شرکت در رویداد فیوچر استارز نمایشگاه جیتکس بودند دعوت می کرد فرمی پر کنند تا از سوی این نهاد مورد بررسی قرار گرفته و برای اعزام به نمایشگاه انتخاب 
شوند. 
از بین حدود 170 استارت آپی که برای حضور در جیتکس اعلام آمادگی کردند 18 استارت آپ انتخاب شدند. حداقل هزینه ای که اتاق بازرگانی تهران برای حضور این گروه در نمایشگاه جیتکس پرداخت کرده 135 هزار درهم محاسبه می شود (هر غرفه حدود 7 هزار و 500 درهم).
 با توجه به نوسان ارز طی چند ماه گذشته، درهم در زمان دریافت غرفه ها قیمت های متفاوتی داشت. گفته می شود زمان نهایی شدن غرفه ها هر درهم حدود 4 هزار و 800 تومان ارزش داشته. بنابراین امسال اتاق بازرگانی تهران حدود 650 میلیون تومان برای حمایت از استارت آپ ها در نمایشگاه جیتکس هزینه کرده است. 
گفتنی است که رویداد فیوچر استارز به عنوان بزرگ ترین رویداد استارت آپی در منطقه MENA (خاورمیانه و شمال آفریقا) امسال با شعار believe the hype it›s real  شاهد حضور استارت آپ های تازه نفس در هشت بخش جدید خواهد بود. 
این هشت بخش عبارتند از بلاکچین، Mobility (شامل صنعت حمل و نقل، اتومبیل های خودران و سرویس های خودکار...)، هوش مصنوعی، فناوری فضایی، فناوری ورزشی، زنان در فناوری ( طراحی بازی برای بازیگران زن، کمک به افراد مبتلا به اوتیسم، کمک به نسلی از زنان کارآفرین و نوآور که تلاش می کنند کلیشه های جنسیتی را از بین ببرند و در دنیای تکنولوژِ فعال باشند)، کشاورزی شهری و محیط زیست و اثرات اجتماعی (انرژی های تجدیدپذیر و تمیز که منجر به ساخت آینده ای پایدار و جوامعی شاد می شوند). 
به این ترتیب امسال فیوچر استارز 19 بخش خواهد داشت. 11 بخش دیگر که سال گذشته هم وجود داشت عبارتند از روباتیک، مصرف کننده و خرده فروشی consumer and retailtech ، شهرهای هوشمند، اینترنت اشیا، تکنولوژی همه جانبه immersive tech ، اقتصاد خلاق، آموزش، فناوری و تجارت، مراقبت های بهداشتی، رسانه های دیجیتال و اجتماعی، گردشگری و نرم افزار. 
از نقاط قوت رویداد فیوچر استارز در سال 2018 حضور بیش از 50 سخنران از سراسر دنیا برای ارایه بیش از 100 ساعت مطلب است. 

 18 برگزیده اتاق تهران
هیات استارت آپ های ایرانی که قرار شده هفته آینده مسافر دوبی باشند عبارتند از: 
ویتامید: این استارت آپ در حال توسعه روشی درمانی است که از بازی تعاملی برای ارتقای سلامتی افراد استفاده می کند. در حال حاضر این بازی ها به طور خاص برای بهبود دامنه حرکتی کودکان فلج مغزی (CP) با استفاده از سنسور کینکت ساخته می شود. (vitamid.ir)
امجی: امجی یک شبکه اجتماعی نسل جدید است که با هدف ساده سازی روابط و برقراری ارتباطات و خرید و فروش آنلاین پایه گذاری شده است. (emji.app)
نومد: پلتفرم گردشگری عشایر که تلاش می کند گردشگری عشایر را گسترش دهد. 
کارو: این تیم تلاش می کند با ارایه راهکارها و کاربردهای مبتی بر هوش مصنوعی به کسب و کارهای مختلف برای بهبود و توسعه امورشان کمک کند. (caro.ai)
نکسو: نکسو به کاربران کمک می کند خدمات تخصصی، فنی و عمومی خود را تنها با چند کلیک از بهترین متخصصین شهرشان دریافت کنند. (nexo.plus)
یوچک: یوچک به کاربران کمک می کند به صورت آنلاین پرسشنامه حرفه ای ساخته و بر روی وب و اپلیکیشن منتشر و سپس داده های خود را گزارش گیری و تحلیل کنند. (ucheck.me)
زوپ: زوپ به عنوان یک محصول دانش محور، اولین و تنها سامانه ارتباط ویدیویی آنلاین پزشک و بیمار در خاورمیانه و تنها وب سایت و اپلیکیشن بومی داخل کشور است که از ارتباط ویدیویی بهره می گیرد. (getzoop.com)
دری کوین: دری کوین استارت آپی برآمده از دل شرکت سوشیانت است که در ابتدا با استراتژی آموزشی با استفاده از اولین بلاگ آموزشی ارزهای رمزنگارش شده شروع به کار کرد. این استارت آپ اکنون در مرحله تست پلتفرم معاملاتی خود است. (dericoin.com)
مانی بن: مانی بن یک نرم افزار باشگاه مشتریان حرفه ای و تخصصی و در عین حال یک ساز و کار ساده مبتنی بر آخرین تکنولوژی های روز دنیا در زمینه وفادارسازی مشتریان است. (manibon.ir)
آرتبیشن: بزرگترین فروشگاه آنلاین هنرهای تجسمی در ایران و منطقه، برای نمایش، خرید و فروش آثار هنرهای ایرانی از طریق همکاری با گالری ها و حراجی های بزرگ ایران. (arthibition.net)
فلکسا: فلکسا یک شبکه اجتماعی با محوریت سفر و گردشگری در ایران است و گردشگران جهانی را به افراد محلی ایرانی وصل می کند. (www.felexa.com)
والکس: والکس پلتفرم خرید و فروش ارزهای دیجیتال است که در آن می توانید با آسودگی، ایمنی و راحتی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید. (wallex.market)
پاکلین: خشکشویی آنلاین پاکلین با هدف ارتقای سطح کیفی زندگی و رفع نیازهای در حال رشد ایرانیان، در زمینه خشکشویی و اتوشویی آنلاین فعالیت می کند.(paklean.com)
کل گرام: شبکه ای اجتماعی با محوریت بازی فوتبال و با انتخاب تیم است که در آن کاربران می توانند پست های جدید گذاشته، همدیگر را فالو کرده و با هم کل کل کنند. (kalgram.com)
نوبیتکس: نوبیتکس نخستین بازار حرفه ای مبادله دارایی های دیجیتال(بیت کوین، اتریوم و لایت کوین) با پول رایج ایران (ریال) است. (nobitex.market)
AZsense: این تیم راه حلی ارایه کرده است که اندازه گیری نشانگر زیستی حمله قلبی را با سرعت زیاد (کمتر از ۱۵ دقیقه در مقابل ۳ ساعت روش های متداول جاری) و به سهولت و بدون نیاز به تجهیزات آزمایشگاه های تشخیص طبی اندازه گیری کند. (AZsense.ir)
اگزا (ای مهتا): این تیم به دنبال آن است آنچه را که کاربران در داده های خود نمی بینند را به آنها نشان دهد. اگزا، چشمان کاربران در میان مه داده هایی است که هرروز و هرلحظه به تعدادشان افزوده می شود. فعالیت آزمایشگاه دیتاساینس اگزا توسعه مدل های استخراج اطلاعات سودمند از دل حجم عظیم داده های خام است. (exalab.ir)
کارگو: کارگو پلتفرم حمل و نقل براسـاس آخرین تکنولوژی روز دنیاست و ارتـباط مکانیزه و سریع صـاحبان کـالا، رانندگان و شرکت های حمل و نقل را برقرار می کند. (cargo24.ir)
داوران اتاق بازرگانی تهران با معیارهایی مانند عبور از مرحله اولیه ایده و رسیدن به مرحله رشد، داشتن جریان مالی و همچنین قابلیت تطابق با بازارهای جهانی 18 استارت آپ نام برده شده را انتخاب کرده اند. سال گذشته نیز اتاق بازرگانی تهران 12 استارت آپ را برای حضور در نمایشگاه جیتکس مورد حمایت خود قرار داد. 
از بین 18 استارت آپی که اتاق بازرگانی تهران راهی دوبی می کند سه استارت آپ در زمینه بازار ارز دیجیتال (نوبیتکس، والکس، دری کوین)، دو استارت آپ در زمینه شبکه های اجتماعی (کل گرام، امجی)، دو استارت آپ در زمینه گردشگری (فلکسا، نومد)، یک استارت آپ در زمینه فروشگاهی (آرتبیشن)،  دو استارت آپ در زمینه هوش مصنوعی و تحلیل داده ها (کارو، اگزا) و ابزارهای خدماتی ( پاکلین، کارگو، مانی بن، یوچک، نکسو) و سه استارت آپ در زمینه سلامت (زوپ، ویتامید و AZsense) فعالیت 
می کنند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :