آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 246262
تاریخ انتشار : 12 مهر 1397 11:2
تعداد بازدید : 387

قدردانی از اقدامات سازمان اجتماعی در جهت حرکت به سوی تعالی سازمانی

در اولین پنل تخصصی اجلاس منطقه ای تامین اجتماعی آسیا و اقیانوسیه 2018، با عنوان «تعالی در سازمان های تامین اجتماعی» که در کشور مالزی در جریان است، رضا کاشف، مدیرکل امور بین الملل و نایب رئیس کمیته فنی ایسا درخصوص سرمایه گذاری ذخایر تامین اجتماعی، به نمایندگی از سازمان تامین اجتماعی، گزارش جامعی از اقدامات و فعالیت های سازمان در حرکت به سوی تعالی سازمانی از طریق استقرار و عملیاتی کردن رهنمودهای ایسا به شرکت کنندگان در اجلاس ارائه داد.
undefined
اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی- در این پنل، علاوه بر شرح تاریخچه تشکیل و تکوین سازمان تامین اجتماعی با قدمت 65 ساله، سه بخش اصلی سازمان (بیمه ای، درمان و سرمایه گذاری)، ماموریت، چشم انداز، اهداف استراتژیک و مجموعه خدمات و مزایای ویژه جمعیت 42 میلیون نفری تحت پوشش سازمان به حضار معرفی شد و آخرین آمار مرتبط به تفصیل بیان شد.
همچنین در تشریح عزم سازمان تامین اجتماعی به سوی تعالی سازمانی بر مبنای رهنمودهای 12 گانه ایسا و تبیین ضرورت سازماندهی مجدد و اصلاح برخی از رویه های منسوخ، اقدامات و مطالعات کارشناسی کمیته راهبری حکمرانی خوب متشکل از کارشناسان معاونت های مختلف سازمان تشریح شد.
مدیرکل امور بین الملل سازمان تامین اجتماعی همچنین به تشریح روند انجام نظر سنجی برای رتبه بندی پیاده سازی استانداردهای بین المللی و رهنمودهای ایسا در این سازمان پرداخت و گفت: در نتیجه نظرسنجی انجام شده از واحدهای مختلف ستادی درخصوص اولویت بندی استقرار و عملیاتی سازی رهنمودهای ایسا در سازمان تامین اجتماعی با توجه به شرایط حاکم و وضعیت موجود، 5 رهنمود حکمرانی خوب، کیفیت خدمات، فاوا، وصول حق بیمه و رعایت مقررات و بخشنامه ها، و سرمایه گذاری ذخایر تامین اجتماعی به عنوان مهم ترین اولویت ها رتبه بندی شدند که با رتبه بندی چالش های منطقه ای تامین اجتماعی در منطقه آسیا و اقیانوسیه در سال 2018 منطبق هستند.
در ادامه، نایب رییس کمیته فنی سرمایه گذاری ذخایر ایسا، اعطای تقدیرنامه ها و گواهینامه های تایید تجربه موفق به سازمان را بهترین گواه بر تعهد و اهتمام سازمان تامین اجتماعی ایران به ارتقای حکمرانی خوب در راهبری، بهبود کیفیت خدمت و ارتباطات در فرایندهای اجرایی مشتری محور جهت افزایش رضایتمندی و اعتماد عمومی، استفاده بهینه از فناوری اطلاعات و ارتباطات و اتوماسیون به منظور تلفیق و یکپارچه سازی خدمات الکترونیک تامین اجتماعی، تقویت رعایت قوانین و مبارزه با فساد و تقلب، و بهبود سیستم های خدمات درمانی برشمرد که در مجموع، سازمان را به سوی تعالی سازمانی در راستای سیاست ها و رهنمودهای ایسا رهنمون  
می سازد.
در این پنل کنکلوسکی، دبیرکل ایسا با تشکر و قدردانی از سازمان تامین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران به دلیل عزم راسخ در جهت تعالی سازمانی، با اشاره به ترجمه رهنمودهای ایسا به زبان فارسی، این اقدام را به منزله گامی بلند جهت طی این مسیر دانست و از سایر سازمان های عضو نیز دعوت کرد با الگوبرداری از این اقدام، نسبت به ترجمه رهنمودهای ایسا به سایر زبان ها اهتمام ورزند تا بدینوسیله استانداردهای بین المللی برای همگان قابل بهره برداری شود. 
وی در پایان سخنان خود افزود: رهنمودهای ترجمه شده ایسا به زبان فارسی در سایت رسمی اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی برای کشورهای فارسی زبان در دسترس خواهد بود.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :