آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 241843
تاریخ انتشار : 29 تیر 1397 23:17
تعداد بازدید : 317

در یک نشست خبری اعلام شد

مشارکت دیجی کالا و روکولند در فروش مواد غذایی

گروه دیجی کالا دوشنبه گذشته طی نشستی خبری با اعلام آغاز همکاری با روکولند برنامه های خود را در گروه مواد غذایی و سایر محصولات تند مصرف (FMCG) تشریح کرد.

فناوران- سعید محمدی، مدیر دیجی کالا در این مراسم گفت: اهداف دیجی کالا از ورود به حوزه FMCG محقق شدن چشم انداز گروه دیجی کالا برای تبدیل شدن به مقصدی برای تمامی نیازهای کاربران، همراه شدن دیجی کالا با زندگی روزانه کاربران (مواد غذایی نیاز ضروری و روزمره خانواده است)، خلق تجربه جدید و یکپارچه از خرید اینترنتی و حمایت از برندهای ایرانی فعال در این حوزه است. 
وی با بیان اینکه گروه کالایی FMCG یکی از پرچالش ترین گروه های محصولی برای فروش آنلاین از جهت فنی، زنجیره تأمین و لجستیک است، گفت: واسطه های متعدد بین تولیدکننده و مصرف کننده، ضایعات بالا و هزینه های عملیات بالا نسبت به متوسط قیمت هر محصول، سبب شده است که نمونه های جهانی موفق بسیار اندک باشد و بسیاری از برندهای بزرگ نیز از ورود به آن اجتناب کنند.
به گفته وی، این حوزه برای دیجی کالا نیز پیچیدگی های فراوان دارد و چالش های پیچیده فروش آنلاین مواد غذایی تازه در مقیاس بالا سبب شده است که پس از 12 سال از آغاز فعالیت به آن ورود کنیم. در صورت موفقیت در این حوزه دیجی کالا یکی از معدود نمونه های موفق جهانی خواهد بود. 
محمدی افزود: برای ورود به این حوزه تصمیم گرفتیم با یکی از محبوب ترین برندهای فروش اینترنتی مواد غذایی، که بنیان گذاران آن نیز از باسابقه ترین افراد فعال کشور در صنعت مواد غذایی بودند همکاری خود را آغاز کنیم. 
وی با بیان اینکه روکولند امروز یکی از برندهای محبوب و بزرگترین فروشگاه آنلاین مواد غذایی کشور است که با تجربه مشتری خوشایند شناخته می شود، اظهار امیدواری کرد که هم افزایی و استفاده از تجارب و ظرفیت های دو مجموعه، به خلق تجربه کاربری جدید و خریدی لذت بخش تر منجر شود. 
محمدی ادامه داد: پیوستن روکولند به گروه دیجی کالا و گسترش زیرساخت ها و ایجاد ناوگان حمل ونقل ویژه مواد غذایی در گروه دیجی کالا امکان ارسال سریع (3 ساعته) 10 هزار نوع از محصولات غذایی تازه به دست مشتریان در شهر تهران در سال 97 را فراهم آورده است و امیدواریم به زودی این امکان را در سایر نقاط کشور نیز فراهم آوریم. 
وی افزود: از برنامه های آتی و اهداف دو گروه می توان به تحول صنعت لاجستیک و بسته بندی مواد غذایی در کشور، ارائه خدمات بازاریابی به برندهای مواد غذایی، کمک به تیم های تحقیق و توسعه ی صنعت مواد غذایی کشور بر اساس ارزیابی سلایق و نیازهای مشتریان، کمک به رشد صادرات محصولات غذایی، عرضه مستقیم و بی واسطه محصولات ارگانیک و سایر محصولات کشاورزی و پروتئینی و در نهایت مهم ترین چشم انداز این همکاری محقق کردن رؤیای کشاورز ایرانی برای عرضه مستقیم و بی واسطه ی محصولات خود به دست مصرف کننده نهایی است.      
در ادامه این مراسم،  یحیی شفیعی موسس روکولند نیز با تشریح روند طی شده در این فروشگاه مواد غذایی گفت: ما ناآگاهانه وارد این کار نشدیم و به طور کلی ما نهالی کاشته ایم و ادعایی در مورد کالاهای تندمصرف نداریم و این نهال را تقدیم گروه دیجی کالا می کنیم. ما در زمینه مواد غذایی تجربه زیادی داشتیم و امیدواریم روزی برسد که ارزش واقعی این کالاها در کشورمان و در فضای مجازی فهمیده شود.
شفیعی افزود: قصد داشتیم با تمامی تولیدکنندگان همکاری کنیم ولی به هر حال در این همکاری دچار مشکلاتی شدیم که در بخش های مختلف تولید و توزیع بوده است که در نهایت مصرف کننده زیان می دید. در عرضه ۳ سال توانستیم پیشرفت های خوبی داشته و همکارانی عالی در این زمینه بدست بیاوریم.
وی تاکید کرد: ما آماده ایم که تمامی همکاری خود را با این گروه داشته باشیم. تجربه فعالیت زیادی در فضای فیزیکی با برندهای معتبر مانند گلستان و چی توز را داریم ولی روکولند اولین تجربه آنلاین ما بوده است که قصد داریم عرصه را به جوانان بدهیم.   


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :