آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 241625
تاریخ انتشار : 25 تیر 1397 9:7
تعداد بازدید : 619

«مصالحه و آشتی» به جای تجمع اعتراضی کارکنان مخابرات

شورای عالی هماهنگی تشکل های کارگری شرکت مخابرات ایران پس از توافق با مدیرعامل شرکت مخابرات، تصمیم گرفت به جای آن که 25 تیرماه تجمعی اعتراضی برگزار کند، آن را «روز مصالحه و آشتی» نامگذاری کند.

فناوران - تصمیم مدیران جدید و ارشد شرکت مخابرات ایران درباره کارمندان و احترام به حقوق آنها موثر افتاد و پس از مدت ها، کارمندان این شرکت در بیانیه ای از مدیران شرکت مخابرات ابراز رضایت کردند.
شورای عالی هماهنگی تشکل های کارگری شرکت مخابرات ایران همچنین در بیانیه ای اعلام کرد که پس از جلسه با مجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات، نه تنها تجمع اعتراضی 25 تیرماه را لغو، که این روز را به نام مصالحه و آشتی نامگذاری می کند.
در این بیانیه آمده است: «شورای عالی هماهنگی تشکل های کارگری شرکت مخابرات ایران پس از آخرین جلسه مشترک با مدیرعامل محترم شرکت مخابرات ایران در تاریخ 21 تیر 97، اعلام مدیرعامل محترم مبنی بر اجرای آیین نامه استخدامی و پرسنلی مصوب سال 1389 در سال 1397 را فصل نوینی در مدیریت شرکت مخابرات پس از خصوصی سازی می داند.
شاهد بودیم قانون گریزی سنوات گذشته در پشت نقاب قانون گرایی چه آسیب های عمیق مادی و معنوی به کارکنان و برند شرکت مخابرات وارد کرد.
اقدام شایسته مدیریت در قبول و تعهد به تامین و تثیبت شرایط کار پرسنل و نیز قول مدیریت در بهره مندی بازنشستگاه ارجمند شرکت از مزایای آیین نامه را ارج می نهیم، اجرای آیین نامه بیش از آن که رافع مشکلات معیشتی و ترمیم کننده حقوق کارکنان باشد، نوید بخش اعتماد و احترام به قانون در مدیریت شرکت است.
بر این مبنا نمایندگان کارکنان در شورای عالی هماهنگی تشکل های کارگری نیز حسن نیت خود را اعلام می کند و برنامه «اعتراض صنفی روز 25 تیرماه» را ملغی و این روز را به عنوان «روز مصالحه و آشتی» در شرکت گرامی می دارند.
این روز آغازیست برای تعامل و تفاهم در موضوع بحران های نیروی انسانی شرکت و به یقین این گفتمان متقابل ضمن تامین منفعت شرکت، مدیریت و کارکنان را به نتیجه برد برد می رساند. برنامه ارتقای شغلی پرسنل، اجرای رای وحدت رویه دیوان عدالت اداری و سایر موصوعات، تنها با همکاری طرفین رضایت بخش خواهد بود.
انتظار می رود همان گونه که نمایندگان کارکنان حسن ظن و اراده مدیریت در تامین خواسته های کارکنان را اعلام می کند، مدیران ارشد، مدیران مناطق و مدیران میانی مخابرات در سراسر کشور با حضور در متن جامعه کارگری شرکت، رویکرد جدید رادر ارتباط بی واسطه با کارکنان تبیین کنند.
دوران استبداد مدیریت و یاس، سرخوردگی و بی تفاوتی کارکنان به سر آمده و زمان تلاش، تعامل و مطالبه گری همگان برای کسب جایگاه شایسته شرت فرا رسیده است.
به کارکنان شریف و محترم اطمینان می دهیم در میدان های مذاکره، گامی از مطالبه حقوق قانونی عقب ننهاده و اجرای قوانین و آیین نامه های پرسنلی را رصد کنیم، هر عملی که منجر به انجراف از اجرای آیین نامه گردد را به منزله خروج از مصالحه و توافق تلقی کرده و در ازای آن اقدام مقتضی را به عمل خواهیم آورد».


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :