آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 241355
تاریخ انتشار : 17 تیر 1397 11:28
تعداد بازدید : 756

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

استارت آپ ها تا 80 هزار یورو ارز دولتی می گیرند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بین ۴۲ تا ۴۵ میلیون کاربر شبکه های اجتماعی در ایران وجود دارد و کاربران پیام رسان های داخلی از 1/5 میلیون به 7/5 میلیون نفر افزایش یافته اند.
ان بن ثابت» فرصت را مغتنم شمرد و با كسب اجازه از محضر پیامبر، اشعاری چند سرود و در آنجا برابر پیامبر اكرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ خواند كه ما دو بیت آن را در این جا نقل می كنیم:فقال لهم قم یا علی فاننـی رضیتك من بعدی اماماٌ و هادیاًفمن كنت مولاه فهذا ولیه فكونوا له اتباع صدق موالیـــاًبه علی فرمود برخیز كه من تو را برای جانشینی و راهنمایی مردم پس از خویش انتخاب كردم.من مولای هر كسی باشم علی ولیّ او است. شما در حالی كه او را از صمیم دل دوست می دارید، از پیروان او باشید.این حدیث در طول تاریخ، بزرگ ترین سند بر فضیلت و برتری امیرالمؤمنین علی ـ علیه السلام ـ بر تمام صحابه‏ اسلام بوده است. حتی امیرمؤمنان، در جلسه شورای خلافت ـ كه پس از درگذشت خلیفه دوم منعقد گردید ـ و در دوران خلافت عثمان، و ایام خلافت خویش؛ با آن احتجاج كرده است. از این گذشته، شخصیت های بزرگی از مسلمانان همواره با این حدیث در برابر مخالفان و منكران حقوقِ امام علی - علیه السلام- احتجاج كرده اند.--------------------------------------------------------------------------------[1] - سیره حلبی ج 3 / 289.[2] - لبیك اللهم لبیك لبیك لا شریك لبیك انّ الحمد و النعمه لك والملك لا شریك لك لبیك.[3] - منظور از « استلام » این است كه پیش از طواف دستهای خود را به آن بمالند. و نكته‏ی آن این است كه این سنگ هنگام ساختن كعبه، زیر پای ابراهیم قرار داشت، و به وسیله آن دیواره های كعبه را بالا برده است. و دست گذاردن بر آن یك نوع پیمان بستن با ابراهیم است و اینكه ابراهیم وار تا پای جان در راه آیین توحید كوشا باشیم. پیامبر در مدت توقف دهساله‏ی خود، دو بار عمل عمره را انجام داده بود. یكی در سال هفتم و دیگری در سال هشتم كه پس از فتح مكه بوده است و این سومین عمره ای بود كه پیامبر همراه اعمال حج انجام داد ـ «طبقات كبری» ج 2 / 174.[4] - صفا و مروه نام دو كوهی است كه در نزدیكی مسجد الحرام قرار دارند. و سعی، همان پیمودن فاصله میان دو كوه است، كه از صفا آغاز می شود و در مروه پایان می پذیرد.[5] - این جمله كنایه از نزدیكی با زن و غسل جنابت است. چون یكی از محرمات احرام نزدیكی با زن است و با « تقصیر» تحریم آن برطرف می شود.[6] - بحار ج 21 / 319 ـ این سرگذشت ما را به سرسختی گروهی از صحابه در مقابل دستورات اكید پیامبر، رهبری می كند. در تاریخ اسلام، گواههای زیادی بر این مطلب هست و مرحوم شرف الدین عاملی كتاب ویژه ای به نام «النص و الاجتهاد» در این مورد دارند.[7] - كردار علی و امضای رسول گرامی حاكی است كه نیت اجمالی كافی است و هرگز لازم نیست كه نیّت كننده بر خصوصیات عمل خود آشنا باشد.[8] - اِرفَعُوْا ألسِْنَتَكُمْ عَنْ عَلیٍّ فَإنّهُ خَشِنٌ فی ذاتِ الله، غیرُ مُداهِنٍ فی دِینِهٍ ـ بحار ج 21 / 385.[9] - و نوامیس و اعراض ـ به « خصال صدوق» ج 2 / 84 مراجعه شود.[10] - سیره ابن هشام ج 2 / 605.[11] - متولیان كعبه با گرفتن پول از قبایلی كه اندیشه جنگ و خونریزی در ماههای حرام را در مغز داشتند، ماههای حرام را تغییر داده؛ به جای آنها، ماه های دیگری را ماه حرام اعلام می كردند.[12] - پیامبر در این خطبه‏ی تاریخی قرآن و سنت را به مردم توصیه نموده و در خطبه‏ی غدیر، و روزهای رحلت خود كتاب خدا و عترت خویش را سفارش كرده و این دو حدیث از آنجا كه در دو واقعه وارد شده اند با یكدیگر منافاتی ندارند. زیرا هیچ مانعی ندارد كه پیامبر در یك واقعه سنت را معادل قرآن قرار داده و به یادگار بگذارد و در مورد دیگر خاندان و جانشینان خود را توصیه نماید و پیروی از آنان را كه در حقیقت پیروی از خود او و سنت نیز هست، تأكید كند. برخی از علمای اهل تسنن مانند شیخ شلتوت در تفسیر خود تصور كرده كه پیامبر فقط در یك واقعه سخن گفته و در پاورقی لفظ « عترت » را به عنوان نسخه بدل ذكر كرده است. در صورتی كه ما نیازی به چنین تحصیحی نداریم، زیرا اصولاً تعارضی میان دو نقل نیست تا از این طریق مطلب را حل نماییم.[13] - سیره ابن هشام ج 2 / 605.[14] - خصال صدوق ج 2 / 84.[15] - بحار ج 21/ 405.[16] - طبقات ابن سعد ج 2 / 184.[17] - رابغ هم اكنون بر سر راه مكه به مدینه است.[18] - یكی از«میقات» های احرام است و راه اهل مدینه و مصر و عراق از آنجا منشعب می شد.[19] - سوره مائده / 67.[20] - پیامبر برای اطمینان خاطر، این جمله را سه بار تكرار كرد كه مبادا بعدها اشتباهی رخ دهد.[21] - سوره مائده / 67 و 3.[22] - وفیات الاعیان ج 1 / 60.[23] - وفیات الاعیان ج 2 / 223.[24] - ترجمه‎ی «الآثار الباقیه» / 395؛ الغدیر ج 1 / 267.[25] - ثمار القلوب / 511.[26] - سوره مائده / 3.جعفر سبحاني- فرازهايي از تاريخ پيامبر اسلام، ص503 ستانی باید چند برابر ظرفیت موجود باشد.
وی با بیان توسعه شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات در این استان، افزود: توسعه شبکه ها با هم به عنوان ذخیره محسوب می شود و موازی کاری نیست چرا که اگر زمانی یک شبکه ارتباطی قطع شود کل یک شهر فلج نخواهد شد و شبکه موازی جای آن را خواهد گرفت.
وزیر فاوا با بیان این که ۵۰ میلیارد تومان تجهیزات مخابراتی به استان وارد شده است، افزود: برای نصب و استفاده از این تجهیزات نیارمند همکاری شهرداری های استان مازندران هستیم تا کیفیت  ارتباطات در سطح استان افزایش داشته باشد.
آذری ۶۰ درصد روستاهای استان مازندران را مجهز به خدمات پهن باند عنوان کرد و گفت: البته در شهرهای جنوبی مازندران مشکلاتی برای توسعه پهن باند داریم که باید برای رفع آنها تلاش شود.
وزیر ارتباطات، تدوین برنامه ای برای زیست بوم کودکان در اینترنت را یکی از اقدامات مهم وزارتخانه بیان کرد و گفت: با اقداماتی که در حوزه تولید محتوا انجام می شود در آینده نزدیک به جای تاثیر فضای مجازی، ما باید بتوانیم در این فضا تاثیر گذار باشیم.
در این سفر همچنین مرکز اگریگیتوری (تجمیع کننده محتوای دیجیتال) و ایجاد شبکه اختصاصی بحران (بالن ارتباطی) با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :