آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 240448
تاریخ انتشار : 28 خرداد 1397 9:52
تعداد بازدید : 389

محصولاتی که زمانی موفق نبودند

دلایل ساخت گوشی های مخصوص بازی

تجربه نشان داده که گوشی های مخصوص بازی یا همان گیمینگ محصولات موفقی نبودند، اما چرا تولیدکنندگان همچنان به ساخت آنها می پردازند.


فناوران - سال ها پیش نوکیا گوشی N–Gage و سونی اکسپریا پلی را معرفی کردند و اگرچه انتظار داشتند که این گوشی ها به موفقیت چشمگیری دست یابند، اما نتوانست نظر کاربران را جلب کنند. سال گذشته نیز شرکت ریزر گوشی ریزر فون را با ۸ گیگابایت رم و پردازنده قدرتمند و نمایشگر فوق العاده معرفی کرد. برخلاف N–Gage نوکیا و اکسپریا پلی که مدتی پس از عرضه، تولید آن متوقف شد، هرگز آماری از شکست این گوشی منتشر نشد، اگرچه رقم فروش گوشی هم اعلام نشد.
با این حال امسال نیز شاهدیم که بسیاری از شرکت ها از جمله شیائومی، زدتی ای و هوواوی اقدام به ساخت گوشی های مبتنی بر قابلیت بازی کرده اند؛ شیائومی به تازگی گوشی بلک شارک را معرفی کرده، نوبیا به ساخت گوشی رد مجیک پرداخته و هوواوی از یک گوشی از سری آنر به نام Honor Play رونمایی کرده است؛ ایسوس نیز در صدد است تا گوشی ROG Phone را اواخر سالجاری راهی بازار کند که به گیم پد و داک برای اتصال به مانیتور و کیبورد و ماوس مجهز خواهد بود.
اما دلایل ساخت این گوشی ها چیست و تولیدکنندگان چرا ریسک ساخت چنین گوشی هایی را می پذیرند. در ادامه به دلایل ساخت این دستگاه ها می پردازیم.
یکی از دلایل ساخت گوشی های گیمینگ، بازار هدف آنهاست که بیشتر کشورهای آسیایی و به ویژه چین است. تحقیقات نشان داده بازی های موبایلی در آسیا از محبوبیت زیادی برخوردارند.
بر اساس گزارش ها، در طول سال ۲۰۱۷ درآمد حاصل از بازی های موبایلی بیشتر از بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی بوده و چینی ها تقریبا دو برابر آمریکایی ها بازی موبایلی استفاده کردند.
یکی دیگر از دلایلی که تولیدکنندگان را به ساخت گوشی های گیمینگ تشویق می کند، این است که بازی های حرفه ای روی گوشی های عادی سخت است. 
گوشی های گیمینگ از پردازنده و پردازشگر گرافیکی قدرتمندی برخوردارند، دارای داکی هستند که امکان اتصال دستگاه را به کیبورد، ماوس و مانیتور ممکن می کند. از سوی دیگر این گوشی ها از قابلیتی برخوردارند که بازی کردن را برای کاربرانی که ساعت ها قصد دارند بازی کنند، ساده تر کرده اند. 
این گوشی ها همچنین به سیستم خنک کننده داخلی مجهزند که درصورت کارکرد زیاد گوشی، بدنه دستگاه داغ نمی شود.
یکی دیگر از دلایل ساخت گوشی های گیمینگ، درآمدی است که عاید تولیدکنندگان می شود.
گوشی های ارزان قیمت اگرچه از لحاظ تعداد، ممکن است فروش بیشتری داشته باشند اما حاشیه سود آن ها بسیار اندک است. این درحالی است که فروش گوشی های گران قیمت سود خالص بیشتری به جیب تولیدکننده سرازیر می کند. گوشی های گیمینگ هم در رده محصولات گران قیمت قرار می گیرد که سود زیادی برای تولیدکننده به همراه دارند.
با همه دلایلی که برای تولید این مدل گوشی ها گفته شد، انتظار می رود که این محصولات در آینده بتوانند نظر تعداد بیشتری از کاربران را به خود جلب کنند و شاهد تنوع محصولات در این زمینه باشیم.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :