آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 240067
تاریخ انتشار : 20 خرداد 1397 11:48
تعداد بازدید : 399

عضو كميسيونICT اتاق بازرگاني ايران:

الزام نخست پيام‎ رسان هاي داخلي رفع مشكلات فني است

عضو كميسيونICT اتاق بازرگاني ايران لزوم توجه به اعتماد تخصصي در زمينه پيام رسان هاي موبايلي و برطرف كردن مشكلات فني اين پيام‎رسان ها را از الزامات اساسي براي ترغيب مردم به استفاده از آنها عنوان كرد.


فناوران - علي مسعودي، دبيركل اتحاديه شركت هاي فني مهندسي  حفاظت الكترونيك و شبكه‎هاي ايمني  و عضو كيسميون ICT  اتاق بازرگاني در حاشيه جلسه این كميسيون در خصوص توجه مضاعفي كه اين روزها به پيام رسان هاي بومي مي شود، ابراز داشت: اگر از جايگاه يك شهروند عادي بخواهم در اين خصوص صحبت كنم بايد بگويم پيام‎رسان هاي بومي مي بايست بيشتر شده و حمايت شوند. البته وقتي مردم قرار است از يك بستري استفاده كرده و كارهاي روزمره شان را از طريق آن انجام دهند اين كه با اقدامي جلوي فعاليت پيام‎رساني كه مردم از آن استفاده مي كنند گرفته شود و با اجبار مردم را به سمت پيام‎رسان هاي داخلي كوچ دهيم تجربه نشان داده شده كه اين مدل شيوه خوبي نيست.
مسعودي ادامه داد: شايد مي بايست با حمايت مالي، تخصصي و تبليغاتي مردم را به سمت استفاده بيشتر از پيام‎رسان هاي بومي سوق داد. در حال حاضر تعدادي از كاربران به پيام‎رسان هاي بومي وارد شده اند، اما براي افزايش تعداد كاربران مي بايست سرعت خود را افزايش دهيم چون حوزه فناوري اطلاعات حوزه پرشتابي است.
وی اضافه کرد: اگر ما بتوانيم با حمايت و اعتمادسازي پيش برويم و امنيت را ايجاد كنيم با فراهم آمدن بستر لازم مردم هم به سمت پيام‎رسان هاي داخلي خواهند آمد. اما متاسفانه گاهي در زمينه توليدات داخلي اعتماد تخصصي نيز وجود ندارد و مثلا كاربر اين دغدغه را دارد كه اگر پيامش را روي يك پيامرسان داخلي بفرستد ممكن است بعد از مدتي اين پيام پاك شود و يا انتقال پيام با تاخير
 صورت گيرد. 
مسعودی تصریح کرد: مشكلات در آپلود فايل ها و ديگر مشكلات فني از ديگر معضلات امروز پيام‎رسان هاي بومي است كه اگر جدي تر و تخصصي تر به اين موضوعات نگاه كنيم مردم به استفاده از يك بستر خوب و امن ترغيب شده و به سمت آن مي روند.
اين عضو كميسيون ICT  در خصوص اقداماتي كه براي حل مشكلات فعلي فعالان حوزه ICT  در حال انجام است نيز گفت: دبيرخانه مشتركي مابين وزارت ارتباطات و اتاق بازرگاني وجود دارد كه در آنجا مذكراتي انجام داده ايم و من هم آنجا به عنوان يكي از نمايندگان اتاق حضور دارم؛ ما اميدواريم كه اين دبيرخانه فعال‎تر شود تا مشكلاتي كه در حوزه ICT به وجود مي آيد را به اين دبيرخانه بياوريم و به طور مستقيم بتوانيم با كمك وزارت ارتباطات مشكلات را حل كنيم. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :