آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 240031
تاریخ انتشار : 19 خرداد 1397 14:23
تعداد بازدید : 404

درآمد کثیف رسانه ای

شبنم کهن چی- ماجرای حذف خبرهای داغ بعد از فراگیر شدنش در فضای مجازی، ماجرای تکراری اما کثیفی است. خبرگزاری ها و سایت های زیادی هستند که با انتشار خبرهایی که برایشان کلیک خور زیادی دارد، مخاطبان را به سمت خود می کشانند.


Shkohanchi@
این اخبار معمولا خبرهای غیرواقعی است که به ذایقه مردم نزدیک است. به عبارت دیگر خوراک خبری جامعه ای است که گرسنه است. تنها ذکاوت رسانه هایی که این اخبار را منتشر می کنند شناسایی این خوراک هایی است که جامعه نیازمندش است. جامعه گرسنه، جامعه ای است نیازمند هیجان و البته جامعه ای است با سواد رسانه ای پایین که نمی تواند فرق خبر جعلی با خبر صحیح را پیدا کند.
 در این جوامع کمتر کسی به جعلی بودن اخبار شک می کند و اغلب فکر می کنند رسانه ها، رسولانی هستند که از همه چیز باخبرند و هر چه می گویند درست است. 
متاسفانه تا زمانی که مردم سطح سواد رسانه ای خود را بالا نبرند، سواستفاده کنندگان رسانه ای همچنان از این راه کسب درآمد می کنند. و این خطری است که امروز دنیای اطلاع رسانی را تهدید می کند؛ گسترش اخبار جعلی.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :