آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 239998
تاریخ انتشار : 19 خرداد 1397 11:11
تعداد بازدید : 5548

مروری بر فعالیت رسانه‌ها در دوران مسابقات فوتبال در روسیه

برگ برنده ای به نام جام جهانی

فناوران- جام جهانی فوتبال یکی از بزرگ ترین رویدادهای ورزشی است که میلیون ها نفر از سراسر دنیا را درگیر خود می کند. در این میان چند سالی است که با قوت گرفتن رسانه های اجتماعی و ابزارهای آنلاین این رویداد با شکوه و مشارکت بیشتری از مردم در سراسر دنیا برگزار می شود.

 رسانه ملی
عادل فردوسی پور با ویژه برنامه «2018» از 20 خرداد ماه روی آنتن شبکه سه سیما است. این برنامه که در طول برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی هر شب روانه آنتن خواهد شد، جز پخش های شبانه پیش از مسابقات زنده جام جهانی و در طول روز نیز پخش می شود. این برنامه شامل آیتم های مختلفی است که در بخشی به معرفی کشورهای حاضر در این رویداد بزرگ ورزشی می پردازد و هنرمندانی نظیر منوچهر زنده دل، امیر جوشقانی و ... این برنامه را همراهی خواهند کرد. پیش بینی می شود برنامه فردوسی پور یکی از پر بیننده ترین برنامه های رسانه ملی طی دوره برگزاری مسابقات جام جهانی باشد.

 اپ ها
اپلیکیشن رسمی فیفا: فیفا برای مسابقات جام جهانی سال 2018 که در روسیه برگزار می شود اپلیکیشنی طراحی کرده بود که با به روز شدن اطلاعاتش تبدیل به مرجع خوبی برای فوتبال دوستان شده است. ارسال نوتیفیکیشن از بازی های در حال انجام، اطلاعات کامل درباره تیم های حاضر در مسابقات، اخبار و حواشی و نمایش نتایج لحظه ای بازی ها از امکانات این اپلیکیشن هستند. علاوه بر این این اپلیکیشن به کاربرانش امکان می دهد پیش از اتمام هر بازی «بهترین بازیکن میدان» را با رای گیری انتخاب کند. اگر نتوانستید به هر دلیلی بازی را ببینید می توانید از آرشیو این اپلیکیشن استفاده کنید.
اپلیکیشن Onefootball: این برنامه نیز از جمله برنامه های محبوب فوتبالی هاست. این برنامه به مناسبت برگزاری بازی های جام جهانی به صورت کامل امکاناتش را برای پوشش این مسابقات به کار گرفته است؛ نتایج زنده، تا اخبار و حوادث، آمار و ارقام لحظه ای، زمان برگزاری بازی ها از جمله امکانات این اپلیکیشن است. همچنین می توانید با استفاده از این برنامه پیش بینی خود از نتایج بازی ها را قبت و با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 
اپلیکیشن FotMob: این برنامه برای پیگیری نتایج زنده فوتبال طراحی شده است. نسخه آندروییدی آن بسیار سبک است و اگر ساعت هوشمند دارید می توانید از نسخه اپل واچ و Android Wear این برنامه نیز استفاده کنید. 
اپلیکیشن SofaScore: مزیت این برنامه نسبت به برنامه های پیش این است که تنها محدود به ورزش فوتبال نیست و نتایج زنده ورزش های دیگری مثل بسکتبال، تنیس، فرمول یک، موتو جی پی، نسکار، والیبال، فوتسال و چندین ورزش دیگر را هم  نشان می دهد. یعنی بعد از جام جهانی نیز اگر به یکی از این رشته ها علاقه داشته باشید این اپلیکیشن را نگه خواهید داشت. 
اپلیکیشن فوتبالی: این برنامه ایرانی که از اپلیکیشن های خارجی الگوبرداری کرده است شاید بتواند طی برگزاری مسابقات جام جهانی توجه شما را به خود جلب کند. اطلاع رسانی زنده نتایج تیم های محبوب کاربران، زمانبندی پخش تلویزیونی، نمایش اطلاعات بازی و بازیکنان، اخبار مسابقات و البته تالار گفتگوی داخلی برای بحث و کل کل به زبان فارسی از امکانات فوتبالی است. 

 شبکه های اجتماعی
جام جهانی برای توییتر بی شک بزرگ ترین فرصت برای رشد از نظر مالی و جذب مخاطب است. پوشش اخبار، تصاویر و پخش زنده بازی های جام جهانی کلید جذب آگهی و مخاطب است. بسیاری از کارشناسان پیش بینی کرده اند امسال جام جهانی توییتر را از زمین بلند خواهد کرد. همین تحلیل ها به تنهایی توانسته باعث رشد 2.8 درصدی ارزش سهام توییتر شود. 
چهار سال پیش تقریبا 700 میلیون توییت درباره مسابقات جام جهانی ارسال شد و رقابت نیمه نهایی بازی های برزیل و آلمان هنوز بیشترین آمار ورزشی در تاریخ را دارد: 35.6 میلیون توییت.
فیفا تصمیم گرفته اخبار مربوط به جام جهانی را در طول برگزاری این مسابقات در توییتر پوشش دهد. گفته می شود ۳۳۲ خبرنگار با تجربه، اخبار و حواشی این مسابقات را در توییتر به اشتراک خواهند گذاشت. طبیعی است که این خبرنگاران تصاویری منحصر به فرد در اختیار خواهند داشت و به اطلاعاتی درباره تیم ها دسترسی خواهند داشت که برای علاقمندان به این مسابقات جالب است.  
علاوه بر اینکه می توانید اخبار را از سایت رسمی فیفا fifa.com دنبال کنید، می توانید در توییتر
@FIFAWorldCup نیز به صورت لحظه ای اطلاعات مربوط به این مسابقات را دریافت کنید. در حال حاضر این اکانت بیش از 5 میلیون و 800 هزار دنبال کننده دارد. اکانت رسمی فیفا نیز در توییتر @FIFAcom طی برگزاری این مسابقات اطلاع رسانی لحظه به لحظه خواهد داشت. حساب رسمی فیفا در توییتر بیش از 12 میلیون دنبال کننده دارد. از جمله هشتگ های جهانی که به مسابقات جام جهانی اشاره دارد می توان به #WorldCupRussia #WorldCup و 
# WorldCup2018  اشاره کرد. 
در اینستاگرام نیز می توانید صفحه رسمی جام جهانی را در آدرس FIFAWorldCup@ دنبال کنید. این صفحه بیش از 7 میلیون و 20 هزار دنبال کننده دارد. همچنین می توانید هشتگ #WorldCup را که تا کنون با آن بیش از 5 میلیون عکس و ویدیو در اینستاگرام منتشر شده را دنبال کنید. 



نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :