آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 239481
تاریخ انتشار : 6 خرداد 1397 11:26
تعداد بازدید : 478

با اجرای مقررات حفاظت از داده‌ها

اروپا چندین سایت آمریکایی را مسدود کرد

مقررات جدید حفظ حریم خصوصی در اتحادیه اروپا از روز جمعه اجرایی شد و در اولین روز اجرای این مقررات، سایت های بسیاری از رسانه های بزرگ آمریکایی از جمله لس آنجلس تایمز، نیویورک دیلی نیوز و شیکاگو تریبون به دلیل عدم تطابق با مقررات جدید در اروپا از دسترس خارج شدند.

فناوران- مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی اتحادیه اروپا (GDPR) جایگزین مجموعه ای درهم آمیخته از قوانینی می شود که سوابق تصویبشان به سال ۱۹۹۵ میلادی بر می گردد. این مقررات شرایط سخت تری را در موضوع محافظت از حریم خصوصی به اجرا می گذارد و شرکت ها را مجبور می کند تا برای حفظ داده ها و اطلاعات مشتریانشان به تمهیدات بیشتری بیندیشند و مجازات های سنگین تری برای ناقضان این قوانین تعیین می کند. 
اگرچه به نظر منتقدان اجرای این قوانین بویژه برای شرکت های کوچک بسیار سخت است و شرکت های تبلیغاتی و ناشران نیز نگرانند که به این ترتیب دستیابی به مشتریان بسیار سخت‎تر شود، اما بسیاری از حامیان حفظ حریم خصوصی در سراسر جهان، قوانین جدید را الگویی توصیف کرده اند که قابل اجرا در همه جا برای حفظ داده های شخصی در عصر اینترنت است. آنها از دیگر کشورهای جهان نیز خواسته اند که از این مدل پیروی کنند. 
مقررات جدید حقوق موجود در اروپا در زمینه حفظ حریم خصوصی را اصلاح و تقویت می کند؛ از جمله حق مربوط به داشتن اطلاعات شخصی فردی دیگر و حق درخواست از یک شرکت برای دریافت نسخه ای از اطلاعات شخصی فردی دیگر.
این قوانین همچنین تمام احکام جدید را شامل می شود از جمله حق انتقال داده های یک نفر از یک ارایه خدمات به شرکتی دیگر و حق محدود کردن شرکت ها در استفاده از اطلاعات شخصی افراد. 
اجرای این قوانین برای بسیاری از شرکت ها کار سختی است به ویژه که خیلی از آنها تاکنون هرگز دستورالعمل حفاظت از اطلاعات را جدی نگرفته بودند. بنابر گزارش انجمن بین المللی حفظ حریم خصوصی در شرکت های حرفه ای، انتظار می رود که تنها ۴۰ درصد از شرکت هایی که تحت تاثیر مجموعه قوانین جدید قرار می گیرند بتوانند تا ۲۵ مه خود را با این قوانین سازگار کنند.
گفتنی است که این مقررات که با نام کامل «مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی اتحادیه اروپا» یا (GDPR) نیز شناخته می شود، سازمان ها و شرکت هایی را هدف قرار داده است که به جمع آ وری اطلاعات درباره کاربرانش می پردازند. بر اساس این مقررات، شرکت ها باید برای جمع آوری یا استفاده از هر نوع اطلاعات شما موافقتتان را کسب کنند. 
آیا این شرکت ها پیش از این بدون موافقت کاربران به جمع آوری اطلاعات می پرداختند؟
نه لزوما؛ به عبارت دیگر احتمالا شما به آنها اطلاعاتتان را به شکل آنلاین یا بصورت کتبی داده بودید. این احتمال هم وجود دارد که آنها به کمک ابزاری که «Cookie»  نامیده می شود، این اطلاعات را زمانی که شما از وبسایت های شان بازدید کرده اید به دست آورده باشند.
قوانین جدید اتحادیه اروپا از شرکت ها می خواهد که زمانی که شما روی چیزی کلیک می کنید، به شما اطلاع دهند که به وسیله ابزار «Cookie» در حال ردیابی و ثبت اطلاعاتتان هستند. در چنین زمانی احتمالا باید اطلاعیه ای را مشابه آنچه در وبسایت یوروینوز وجود دارد، ببینید.
از نظر اتحادیه اروپا کاری که این وب سایتها انجام می دادند عادلانه نبود، زیرا تنها انتخاب برای کاربرانی که نمی خواستند اطلاعاتشان جمع آوری شود، این بود که از آن وب سایت خارج شوند. بر اساس قوانین جدید، وب سایتها باید به کاربران امکان انتخاب بدهند تا کاربران بتوانند تصمیم بگیرند که تنها چه بخش هایی از اطلاعاتشان جمع آوری بشود؛ آن هم بدون آنکه مانعی مقابل آنها برای بازدید از سایت ها به وجود آید.
چرا شرکت ها به دنبال جمع آوری اطلاعات هستند؟
این کار به دلایل متعددی انجام می شود. به طور مثال سایت های خبری از این اطلاعات با این هدف استفاده می کند که دریابند خوانندگان سایت، چه اخباری را بیشتر می خوانند و مدتی را که آنها صرف مطالعه هر خبر یا دیدن ویدیوها می کنند چقدر است؟ بدون دریافت چنین اطلاعاتی نمی توان دریافت که کدام سوژه ها برای مخاطبان جذاب تر است؟ به کمک این اطلاعات همچنین می توان رفتار کاربران را مطالعه و از آن برای چگونگی طراحی صفحه های وب استفاده کرد.
از آنجا که بیشتر سایت های خبری بر درآمد تبلیغات برای تامین هزینه های خود متکی است، با بررسی این اطلاعات می توان دریافت که چه نوع تبلیغاتی از مخاطبان بیشتری برخوردار بوده است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :