آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 239123
تاریخ انتشار : 30 اردیبهشت 1397 11:45
تعداد بازدید : 320

تبلت ها از رونق می افتند؟

طبق آمار منتشر شده از سوی شرکت تحقیقاتی IDC عرضه جهانی تبلت در سه ماهه آغازین سال جاری ۲۰۱۸ میلادی در مقایسه با سال قبل کاهش زیادی داشته است.

فناوران- این کاهش در مقایسه با سال گذشته ۱۲ درصد گزارش شده است. به گونه ای که فروش و عرضه تبلت از 35/8 میلیون دستگاه در سال قبل به 31/8 میلیون دستگاه در سال جاری رسیده است.
در این میان اما فروش تبلت های اپل (آی پد پرو) نزدیک به سه درصد رشد داشته است. شرکت اپل، عنوانِ بزرگ ترین و برترین عرضه کننده دستگاه های تبلت را به خود اختصاص داده و سامسونگ و هووآوی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم جای گرفته اند.
اپل توانسته حدود ۹ میلیون دستگاه تبلت را بفروشد که از این تعداد حدود 1/8 میلیون از آن، آی پد پرو بوده است.
اپل آی پد جدید خود را در ماه گذشته و در اواخر سه ماهه آغازین سال جاری ۲۰۱۸ میلادی رونمایی کرد. نسخه ششم آی پد دو تغییر عمده داشته است. این دو تغییر شامل استفاده از تراشه پردازنده A10 Fusion و پشتیبانی از قلم است. ویژگی دوم اولین بار است که به این رده از دستگاه های آی پد راه پیدا می کند.
اپل این آی پد جدید را برای رقابت با کروم بوک های گوگل در محیط های آموزشی روانه بازار کرده است، از همین رو محصول جدید آسیب پذیری کمتری در افتادن و برخورد به زمین دارد. به نظر می رسد این شرکت قصد دارد با استفاده از بازار محصولات آموزشی فروش تبلت هایش را افزایش دهد.
اپل فضای ذخیره سازی رایگان iCloud را نیز برای دانش آموزان از پنج گیگابایت به ۲۰۰ گیگابایت افزایش داد و این موضوع سرویس اپل را به گزینه ای مناسب برای پشتیبانی (بک آپ) اطلاعات آی پد و استفاده از سرویس عکس اپل بدل می کند.
در مقابل اپل، سامسونگ اوضاع چندان خوبی دراین بخش از بازار ندارد. عرضه تبلت های سامسونگ نسبت به سال گذشته، ۱۱ درصد کاهش یافته است. برخی از کاربران تبلت به جای تبلت های سامسونگ به سمت استفاده از تبلت های چینی رفته اند.
در این میان شرکت های چینی که سعی در کپی برداری از روش های شرکت مایکروسافت در ساخت تبلت های چند کاره را دارند، توانسته اند تاحدودی وضعیت خود را بهبود بخشند. عرضه تبلت های چینی هووآوی در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است. فروش تبلت های هووآوی بیشتر در منطقه آسیا و اقیانوسیه بوده و به تازگی در اروپا نیز در حال رشد است.
در مکان های چهارم و پنجم شرکت های لنوو و آمازون قرار دارند.
در چند سال اخیر با بزرگ شدن صفحه تلفن های همراه بسیاری ترجیح می دهند به جای استفاده از تبلت از تلفن های همراه خود استفاده کنند. البته شرکت های مختلف هم سعی دارند با تبدیل تبلت های خود به دستگاه های چند کاره باعث افزایش فروش این محصولات شوند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :