آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 238484
تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1397 12:2
تعداد بازدید : 330

یک ناشر منابع تخصصی دانشگاهی:

بخش رسانه های دیجیتال نمایشگاه کتاب ملغمه ای از محصولات مختلف است

یک ناشر منابع تخصصی دانشگاهی بخش رسانه های دیجیتال نمایشگاه کتاب امسال را ملغمه ای از محصولات مختلف می داند که تنها وجه اشتراک شان دیجیتال بودن است.

فناوران- مجتبی صفدری مدیر فروش شرکت آموزش الکترونیک شریف که غرفه اش در نمایشگاه امسال به عرضه محصولات «کاد» شامل ایبوک های تخصصی در رشته های فنی مهندسی، پزشکی، دندان پزشکی، علوم پایه و علوم انسانی اشتغال دارد، می گوید: هر پکیج آموزشی کاد شامل یک کتابخانه الکترونیکی مشتمل بر 600 تا 3000 عنوان کتاب در رشته مورد نظر است که کابران این محصولات دانشجویان، پژوهشگران، استادان دانشگاه و متخصصان رشته های مختلف هستند.
وی ضمن اینکه انتقال نمایشگاه از شهر آفتاب به مصلای امام خمینی را مثبت ارزیابی می کند، می افزاید: جانمایی بخش ناشران دیجیتال به دلیل دوربودن از ناشران عمومی باعث کاهشی چشمگیر در آمار بازدیدکنندگان می شود؛ چون بسیاری از بازدیدکنندگان که از شبستان و بخش ناشران دانشگاهی بازدید کرده اند به دلیل بعد مسافت و خستگی از سرزدن به غرفه های ناشران دیجیتال منصرف می شوند.
صفدری با اشاره به ترکیب غرفه های بخش دیجیتال می گوید: یکی از اشکالات جانمایی فعلی این است که ارائه کننده محصولات دانشگاهی و فروشنده انیمیشن های کودکان درست در جوار هم قرار داده شده اند؛ درحالی که بهتر بود غرفه هایی مثل ما، که مخاطبان آن صد درصد تخصصی و اغلب شامل پژوهشگران و شرکت های دانش بنیان هستند، در بخش ناشران دانشگاهی جانمایی می شدند. ما در همین بخش شرکت های دانش بنیان بسیار قوی داریم که غرفه مجاور آن آواز و شعر کودکانه پخش می کند و این ها به نوعی در مغایرت با یکدیگر قرار می گیرند. یعنی بخش رسانه های دیجیتال ملغمه ای از محصولات مختلف، از شعر کودکانه تا کتاب های تخصصی دانشگاهی، است که تنها وجه اشتراکشان دیجیتال بودن است. وی  افزود: در سال های گذشته رسانه های دیجیتال می توانستند در محل موردنظرِ خودشان غرفه بگیرند، اما طی چند سال اخیر بعد از تفکیک بخش دیجیتال این امکان وجود ندارد و به همین دلیل گاه غرفه هایی با عملکرد کاملا متفاوت درکنار هم قرار می گیرند. گاهی حتی مخاطبان ما قادر به پیداکردن غرفه نیستند به علت اینکه وقتی وارد محوطه رسانه های دیجیتال می شوند با دیدن غرفه هایی که محصولات کودکانه عرضه می کنند مسیرشان را عوض می کنند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :