آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 232916
تاریخ انتشار : 18 بهمن 1396 14:1
تعداد بازدید : 339

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد:

سامانه انتخاب پیامک های تبلیغاتی تا فروردین ماه در دسترس مردم

حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: بررسی های زیادی انجام داده و به این نتیجه رسیدیم که در ماجرای پیامک های تبلیغاتی، انتشار غیرمجاز اطلاعات مشترکان به صورت سازماندهی شده نبوده است.
undefined

فناوران- وی در گفت وگوی زنده تلویزیونی با شبکه خبر افزود: برخی دفاتر امور مشترکان تخلفاتی در این زمینه داشتند که شناسایی و برخورد شده است.

فلاح ادامه داد: خود مردم باید مراقبت کنند. اکنون فروشگاه ها از مردم شماره تلفن های شان را می گیرند و گاهی دیتابیس یک فروشگاه به یک میلیون شماره می رسد. علاوه بر این در شبکه های اجتماعی هم برخی شماره های خود را منتشر می کنند.

دبیر کمیسیون رگولاتوری درباره نارضایتی مشترکان تلفن همراه در دریافت پیامک های تبلیغاتی و ارزش افزوده ناخواسته گفت: در راستای ساماندهی این موضوع، کمیسیون تنظیم مقررات با تصویب مصوبه ای به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تکلیف کرده است که چارچوب راه اندازی سامانه یکپارچه ارایه این خدمات را تعیین کند.

ویافزود: براین اساس چارچوب و ضوابط یکسان سازی خدمات پیامک های انبوه به اپراتورهای موبایل ابلاغ شده است که برمبنای آن اپراتورهای تلفن همراه باید به صورت یکسان از طریقیک سامانه واحد، خدمات پیامکی خود را به مشترکان تلفن همراه اعلام کنند و مشترک در صورت تمایل،این دسته از خدمات را انتخاب خواهد کرد.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: با راه اندازی سامانه انتخاب پیامک های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده، ابتدا از مشترک اجازه گرفته می شود که تمایلی به دریافت این پیامک ها دارد و یا خیر و اینکه تمایل دارد در چه دسته و موضوعی پیامک تبلیغاتی و ارزش افزوده دریافت کند.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه تکالیف رگولاتوری در این مصوبه نهایی شده و ابلاغیه آن تا سه روز دیگر به اپراتورها اعلام می شود گفت: این سامانه حداکثر تا پایان فروردین ماه راه اندازی شده و در اختیار مردم قرار می گیرد.

فلاح جوشقانی گفت: مشترکان از طریق شماره ۸۰۰ می توانند نسبت به قطع پیامک های تبلیغاتی اقدام کنند و یا از طریق سامانه ۱۹۵ پیامک های ناخواسته و مزاحم خود را به صورت موردی به سامانه رگولاتوری گزارش دهند. در نهایت امکان اعلام شکایت از سامانه رسیدگی به شکایات ۱۹۵ نیز وجود دارد.



نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :