آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 232150
تاریخ انتشار : 10 بهمن 1396 10:22
تعداد بازدید : 600

در دستورالعمل جدید کمیسیون رگولاتوری تصریح شد

ارسال پیامک تبلیغاتی فقط با رضایت مشترکان

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: با مصوبه جدید کمیسیون، خدمات پیامکی با هدف تامین رضایت مشترکان و حمایت از کسب و کارها ساماندهی می شود.

فناوران - پس از موفقیت نه چندان قابل توجه سامانه 195 برای شکایت از تبلیغات پیامکی و ادامه انتقادات و شکایات مردم از این وضعیت، کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دستورالعمل جدیدی را برای ارسال پیامک های تبلیغاتی تنظیم کرده است.
جمعه گذشته بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر یک اپراتور علاقه داشته باشد پیامک های تبلیغاتی برای مشتریان خود ارسال کند، باید بسته های تشویقی به آنها پیشنهاد دهد و با اذن مشتری پیامک ها را بفرستد.
آذری جهرمی افزود: با تنظیم مقررات برای پیامک های تبلیغاتی، این پیامک ها به ۲ دسته کلی و ۶ زیر مجموعه با مقررات مخصوص به خود تقسیم شد و در این قوانین اپراتورها تکالیفی دارند و به صاحبان محتوا هم اجازه می دهند کسب و کار مشروع خود را داشته باشند.
حسین فلاح جوشقانی، رییس سازمان تنظیم مقررات نیز روز گذشته با بیان ضرورت توجه به حفظ حقوق کامل مشترکان، گسترش و رونق کسب و کارهای جدید مبتنی بر خدمات محتوایی پیامکی از طریق شبکه های ارتباطی درباره مصوبه جدید رگولاتوری گفت: در مصوبه ۲۷۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خدمات محتوایی پیامکی به دو دسته انبوه و ارزش افزوده تقسیم شده و براساس آن ارسال خدمات پیامکی انبوه تبلیغاتی و اطلاع رسانی برای مشترکان رایگان است. اما ارسال این دسته از پیامک ها بدون دریافت رضایت مشترک ممنوع شده و ارایه کننده خدمت پیامکی حق ندارد بدون کسب اجازه قبلی از مشترک، این پیامک ها را ارسال کند.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: براساس این مصوبه، اپراتورها برای کسب رضایت و اجازه مشترک موظف هستند با هماهنگی رگولاتوری سامانه ای با قالب واحد و قابل استفاده برای تمامی مشترکان ارایه کنند.
وی درباره خدمات پیامکی ارزش افزوده که مبتنی بر درخواست مشترک برای وی ارسال می شود، گفت: این خدمات در سه دسته تراکنشی، استعلامی و سایر دسته بندی شده است و به منظور رعایت حقوق مصرف کننده، شروع ارایه این خدمات نیز باید پس از اطلاع رسانی تعرفه و شرایط ارایه خدمت به مشترک و دریافت تایید از مشترک انجام شود.
فلاح گفت: ارایه کنندگان خدمات پیامکی ارزش افزوده از نوع سایر نیز الزام دارند مجوزهای لازم برای ارایه خدمات پیامکی را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند و در ارسال این نوع از خدمات، اپراتورها باید اصل بی طرفی را رعایت کنند.
وی افزود: همچنین براساس این مصوبه اپراتورها موظف شدند با ایجاد یک سامانه در دسترس و قابل استفاده برای همه مشترکان، امکان انتخاب دریافت نوع خدمات پیامکی را برای مشترکان فراهم کنند.
دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره ارسال پیامک های انبوه از سرشماره های شخصی گفت: در مصوبه ۲۷۰ کمیسیون، اپراتورها الزام دارند براساس دستورالعمل ابلاغی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیامک های اضطراری را به تمامی مشترکان ارسال کنند و ارسال پیامک های انبوه از سرشماره های شخصی را ردیابی و متوقف کنند.
فلاح جوشقانی اظهار امیدواری کرد با ابلاغ این مصوبه علاوه بر رونق کسب و کارهای مبتنی بر خدمات محتوایی پیامکی، رضایتمندی مشترکان براساس احترام به حقوق شهروندی آنان افزایش یابد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :