فارس - مهدی علی اکبرزاده مدیر پروژه تولید برنامه های تلویزیون تعاملی وزارت آموزش و پرورش درباره برنامه های فاز اول این تلویزیون گفت: در حال حاضر برای آموزش خانواده ها روی آسیب های اجتماعی و برای جامعه فرهنگیان بر آموزش مدیران متمرکز شده ایم.
وی ادامه داد: در فاز اول از ۱۰ عنوانی که برای آسیب های اجتماعی مشخص کرده ایم، برای سه عنوان محتوا تولید کرده ایم.
علی اکبرزاده افزود: اولین محیط در موضوع آسیب های اجتماعی، خانه هست و اینکه چه راهکارها و پیشنهاداتی وجود دارد تا محیط خانه و شرایط آن برای دانش آموزان مناسب و امن باشد.
وی ادامه داد: برنامه های بعدی تلویزیون تعاملی را با موضوعات حوزه دوستی و ارتباط با جنس مخالف، اعتیاد، خودکشی، عرفان های کاذب، عفاف و حجاب، اینترنت و فضای مجازی و ماهواره در نظر گرفته ایم.
اکبرزاده گفت: در برنامه ها با در نظر گرفتن محورهایی به ارایه این آسیب ها خواهیم پرداخت.
وی افزود: در برنامه هایی که برای خانواده ها تهیه می کنیم با محوریت اینکه، مشکلات دانش آموزان چه هست و چه خطراتی آنها را تهدید می کند، حرکت می کنیم تا در مرحله بعدی بتوانند مشکل دانش آموزان را شناسایی کنند و با آن مواجه شوند.
اکبرزاده ادامه داد: نکته بعدی این است که این مشکل چه راه حل هایی دارد؛ به عنوان مثال خانواده در درجه اول، آسیب های اطراف فرزندش را در زمینه های مختلف از جمله اعتیاد، خودکشی و عرفان های کاذب بشناسد و در مرحله بعد بداند هر کدام از این مسائل ممکن است چه عوارضی داشته باشد.
مدیر پروژه تولید برنامه های تلویزیون تعاملی وزارت آموزش و پرورش در زمینه راه های دسترسی به برنامه ها گفت: این راه ها طوری خواهد بود که جامعه هدف، دسترسی به برنامه ها داشته باشند و با داشتن نام کاربری و کلمه عبور بتوانند برنامه ها را مشاهده کنند.
وی گفت: این برنامه ها طوری تهیه شده اند که اگر خانواده ها به دلیل عدم آشنایی با فناوری های جدید، مجبور باشند از فرزندان شان برای دسترسی به آنها کمک بگیرند یا اگر برنامه ها در فضای مجازی پخش شود، دیدن شان برای افراد مختلف مشکلی نداشته باشد و آسیب زا نباشد.