مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی در محل کار
امروزه شبکه های اجتماعی در زمان های کاری نیز در کنارمان حضور دارند. برخی این کار را تقبیح می کنند، اما در اینجا می خواهم به مواردی اشاره کنم که نشان می دهد استفاده از این شبکه ها در محل کار نه تنها بد نیست، بلکه مزیت هایی نیز دارد. قبل از اینکه این موارد را معرفی کنم، توصیه می کنم کارفرمایان چارچوب ها و استاندارهایی مشخص و رسمی را برای این روال در نظر بگیرند و آموزش کارمندان، مانند آموزش استفاده و به کارگیری هر منبع تولیدی دیگر را در اولویت خود قرار دهند.
رایان وست وود*
در واقع مزایای استفاده از رسانه های اجتماعی در محل کار قابل انکار نیست، اما بهره گیری از این نوآوری، نیازمند سیاست های واضح، شفاف و بدون ابهام شرکت ها است. امری که متاسفانه کمتر شاهد آن هستیم.
تبلیغات کسب وکار
طبق آمار، کسب وکارهای کوچک سالیانه به طور متوسط 35 درصد از بودجه بازاریابی خود را صرف کمپین های بازاریابی دیجیتال می کنند؛ کمپین هایی که غالبا مخاطبان فعلی را هدف قرار می دهند. اما به گفته کارشناسان، محتوای به اشتراک گذاشته شده ازسوی کارکنان، 25 برابر بیشتر از محتوایی که توسط کانال های تجاری برندها به اشتراک گذاشته می شود، تعامل ایجاد می کند. با یک استراتژی هوشمندانه، کارمندان می توانند به بهترین مبلغان شرکت شما تبدیل شوند. اما این پیشنهاد بدان معنی است که کارفرمایان باید احتیاط و نظارت صحیحی روی پست های شبکه های اجتماعی داشته باشند تا مطمئن شوند که اطلاعات محرمانه (یا شخصی) آنها به اشتراک گذاشته نمی شود.
روحیه مثبت
ساده ترین راه کنترل رفتار کارکنان در شبکه های اجتماعی، سیاست های توبیخی است. اما کارفرمایان با تشویق استفاده از این کانال ها در محیط کار، می توانند روحیه مثبتی در کارمندان شان به وجود آورند. به یاد داشته باشیم که صرف نظر از خط مشی شرکت، کارمندان روزانه حداقل 5/1 ساعت از وقت خود را شبکه های اجتماعی می گذرانند.
تقویت روابط حرفه ای
به کارگیری رسانه های اجتماعی در محیط کار می تواند فونداسیون قدرتمندی برای پایگاه مشتریان جدید ایجاد کند. کارکنان می توانند روابط حرفه ای کسب وکار را با افراد خارج از سازمان تقویت کنند. در مرحله بعد این روابط به فرصت هایی تبدیل می شوند که در غیر این صورت، به آنها دسترسی نداشتید.
*نویسنده سایت فوربس