راه اندازی بستر بومی عرضه بازیهای رایانهای
هیولا وارد می شود
نخستین پلاتفرم بومی عرضه بازی های رایانه ای برای رایانه های شخصی توسط فارغ التحصیلان دانشگاه شریف در یک شرکت دانش بنیان طراحی و رونمایی شد.
فارس- این بستر نرم افزاری که هیولا (
Hayoola.com) نام دارد، به عنوان نخستین درگاه قانونی عرضه آنلاین بازی های دیجیتال ایرانی و خارجی با هدف ایجاد زیرساخت توزیع اپلیکیشن های مربوط به بازی های رایانه ای برای کاربران رایانه های شخصی (PC) طراحی شده است.
توسعه کارآفرینی، مهاجرت معکوس و اعتلای صنعت طراحی و تولید نرم افزار و حمایت از برنامه نویسان صاحب استعداد ایرانی از اهداف راه اندازی این زیست بوم نرم افزاری عنوان شده است.
این بستر نرم افزاری امکان دریافت و انجام بازی های آنلاین را با کمترین مصرف و هزینه در اینترنت فراهم می کند و در آن بازی های خارجی با ترجمه فارسی و پشتیبانی سریع و در دسترس، به روزرسانی می شوند.
امیرحسین فصیحی مدیر تیم راه اندازی هیولا، هدف از راه اندازی این درگاه را ایجاد زیرساخت های موردنیاز برای عرضه بازی های آنلاین عنوان کرد و گفت: با ورود صنعت بازی سازی موبایلی، برخلاف تفکر عمومی درباره کم رنگ شدن بازار بازی های رایانه ای روی کامپیوترهای شخصی، همچنان این گرایش در میان بازیکنان حرفه ای بسیار محبوب و مقتدر است همچنان که آمارها در سال 2017 از رشد حدود 4 درصدی اندازه فروش بازی های پی سی حکایت دارد.
فصیحی با تاکید بر رفع همین نیاز بازار، توسعه دهندگان اپلیکیشن و ناشران بازی های رایانه ای افزود: مشکلی که تاکنون وجود داشت مربوط به نبود کانال توزیع قانونی، شفاف و کارآمد برای تیم های تولید کننده داخلی و خارجی بود.
مدیرتیم فنی راه اندازی این پلاتفرم نرم افزاری با اشاره به برنامه حمایتی که از سوی وزارت ارتباطات در جهت حمایت از تولید محتوای بومی اعلام شده است، گفت: درصدد مذاکره برای دریافت بسته حمایتی وزارت ارتباطات مبنی بر کاهش نرخ پهنای باند به یک سوم قیمت فعلی هستیم.