مکالمه چت بات ها در سال ۲۰۱۸ واقعی می شود
با ورود به سال 2018، بدیهی است که انتظارات ارائه دهندگان دستیارهای هوشمند و متخصصان سازمانی، بیشتر در تعادل با یکدیگر قرار می گیرد و همچنین رشد فناوری در این شرکت ها با سرعت بیشتری انجام می پذیرد.
ایتنا- بات ها یا چت بات ها در آینده ، پل ارتباطی میان شرکت ها و مشتریان آنها خواهند بود. به نظر محققان، این بات ها در عمل جای برنامه ها را می گیرند و ظرفیت های بیشتری نسبت به آنها دارند. کار چت بات ها این است که از طریق مکالمه و تعامل با کاربران، به سؤالات و نیازهای آنها پاسخ دهند. در حال حاضر مشکل اصلی فناوری جدید این است که برای تعاملات و مکالمات معنادار با انسان به اندازه کافی آمادگی ندارد. دو شرکت مایکروسافت و فیس بوک، پلاتفرم هایی را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده اند تا بتوانند به کمک آنها، چت بات های ویژه خود را بسازند.
گارتنر، شرکت پژوهشی و مشاوره آمریکایی که در زمینه ارائه خدمات برون سپاری، تحقیق و پژوهش و مشاوره فناوری، فعالیت می کند. هر سال، گارتنر فناوری هایی را که ممکن است در سال آینده ظهور کنند را پیش بینی و عرضه می کند.
پیش بینی گارتنر در مورد چت بات ها در سال های پیش ِ رو بدین صورت است که تا سال 2021، بیش از 50 درصد از شرکت ها روی تولید روبات ها و روبات های سخن گو (چت بات ها) بیشتر از برنامه های سنتی تلفن همراه هزینه خواهند کرد.
از دید این مؤسسه معتبر، به نظر می رسد که سال 2018، سالی باشد که شرکت ها بتوانند از چت بات ها در کسب وکار به صورت جدی استفاده کنند؛ چرا که با پیشرفت های صورت گرفته در این زمینه، مسلماً مکالمات چت بات ها واقعی تر شده و شرکت های مختلف می توانند از آنها برای تعامل و برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده کنند. این فناوری همچنین می تواند به طور جدی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی شما مفید باشد.
اکنون خدمات مشتری از تماس های تلفنی و ایمیل به رسانه های اجتماعی منتقل شده است. مصرف کنندگان انتظار دارند شرکت ها پاسخ سؤالات و نگرانی های آنها را به سرعت بدهند. مشتریان در هر زمان که به چیزی نیاز داشته باشند، به رسانه های اجتماعی رجوع می کنند، چون سرعت آنها بالاست؛ در صورتی که چت بات ها به سرعت مناسبی برسند، می توانند ابتکار عمل را در این زمینه در دست گیرند.