آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 229685
تاریخ انتشار : 12 دی 1396 10:25
تعداد بازدید : 1394

برخورد با حراج های اینترنتی خارج از ضابطه

مدیر فناوری اطلاعات اتاق اصناف ایران درباره صدور مجوز برای استارت آپ ها و همچنین کسب و کارهای نوپا افزود: اتحاديه فضای مجازی بعد از انجام انتخابات در مردادماه سال جاری، نزديك به يك ماه است كه شروع به فعاليت كرده است. نخستین اقدام اتحاديه ايجاد يك ساختار مناسب براي ايجاد بخش استارت آپ هاست تا بتواند به صورت تخصصی برای استارت آپ ها و كسب و كارهای نوين مجوز صادر كند.

اتاق اصناف - محمدطاهر فاضلی با بیان اینکه تمامی امور در بخش کسب و کارهای نوین توسط اتحادیه فضای مجازی انجام خواهد شد، ادامه داد: نظارت بر كسب و كارهای نوين، صدور مجوز و ديگر اقدامات مربوط به اين بخش مربوط به اتحاديه فضای مجازی خواهد بود. 
رييس اتحاديه كسب و كارهای نوين اتاق اصناف ایران در مورد فعاليت استارت آپ ها در كشور گفت: اين روزها فعاليت های بسيار خوبی در حوزه كسب و كار اينترنتی انجام شده است و مردم خوش فكری در اين حوزه داريم؛ هر چند مشكلات زيادی مثل نبود اسپانسر وجود دارد.
مدیر فناوری اطلاعات اتاق اصناف ایران ادامه داد: ايده های جالب و بسيار خوبی را در حوزه كسب و كارهای نوين دريافت می كنيم؛ متاسفانه با وجود ايده های بسيار زياد، راه رسيدن به عمل را دوستان نمی دانند و با انتخاب اشتباه، بسياری از اين ايده ها می سوزند. البته با تحقيقات مناسب می توان اين مشكل را حل كرد. 
وی با بیان اينكه استارت آپ هايی كه اين روزها تبديل به كسب و كار نوين شده است پيشرفت خوبی داشته اند، گفت: اكثر استارت آپ هايی كه به كسب و كار تبديل شده اند، برای مصرف كننده بهترين بازدهی را داشته است؛ برای مثال تاكسی های اينترنتی هزينه مردم را بسيار كاهش داده است. نرخ ۲۰ هزارتومانی با وجود این استارت آپ ها به ۷ هزار تومان کاهش پیدا کرده است. 
فاضلی ادامه داد: در حوزه فروشگاه های اینترنتی نیز برد اصلی با مصرف کننده است؛ چراکه مردم بیرون نمی روند، ترافیکی ایجاد نمی شود و در کل با هزینه کمتر خرید خود را انجام می دهند. در کل وجود کسب و کارهای اینترنتی و استارت آپ ها به سود مردم است و این یعنی برد اصلی در این حوزه با مصرف کننده است. 
فاضلی همچنین درباره حراج های اینترنتی اظهار داشت: برخی از فروشگاه ها در حراج های اینترنتی قیمت قبل و پیش از حراج را تغییر دادند که با آنها برخورد شد. به همه کسب و کارهای نوین و فروشگاه های اینترنتی نیز متذکر شدیم در گام اول و قبل از حراج باید تمامی قیمت های قبل از حراج را برای اتحادیه ارسال کنند تا ازسوی کارشناسان مرتبط بررسی شود.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :