ایتنا- شرکت فیس بوک، اولین بار در آوریل و در کنفرانس توسعه دهندگان موسوم به “F8” از استودیوی واقعیت افزوده خبر داد. این ابزار به توسعه دهندگان این توانایی را می دهد تجربه های خود را برای فیس بوک کمرا (دوربین فیس بوک) بسازند.
تلاش فیس بوک بر آن است که از توسعه دهندگان شخص ثالث استفاده کند تا بتواند شکاف نسبتا عمیقی را که میان این شرکت و رقبای او مانند اسنپ چت به وجود آمده است، پر کند. استودیوی واقعیت افزوده همچنین از «ورلد افکتس» (که نسخه فیس بوکی همان چیزی است که در اسنپ چت وجود دارد و «ورد لنزز» نامیده می شود) نیز پشتیبانی می کند.
این قابلیت جالب، صرفا مردم را به قالب اضافه نمی کند بلکه محیط را نیز در قالب جای می دهد.
فیکوس کرک پاتریک، یکی از مدیران فیس بوک، گفت: ما به دنبال هنرمندان، توسعه دهندگان، برندها و سازندگان بیشتری هستیم تا بتوانیم تجربه های شگفت انگیز واقعیت افزوده را بسازیم. با باز شدن استودیو واقعیت افزوده به روی تمامی سازندگان، در حال برداشتن گام های مهمی به سوی تبدیل واقعیت افزوده به بخش مهم تری از زندگی انسان ها هستیم.
به نظر کارشناسان، اسنپ چت، آنگونه که باید و شاید برای توسعه دهندگان مناسب نبوده و این فضا را برای آنان فراهم نکرده است تا بتوانند قابلیت ها و توانمندی های خود را به نمایش گذاشته و به رشد و ارتقای اسنپ چت کمک کنند، اما فیس بوک با پذیرش توسعه دهندگان به آنان کمک می کند که توانایی خود را بیازمایند و البته بسیار جالب خواهد بود اگر برای تلاش های توسعه دهندگان، مبالغی نیز پرداخت شود.
فیس بوک اعلام کرد: ما به طور مداوم قابلیت های این پلات فرم را افزایش و ارتقا می دهیم و قابلیت های گرافیکی جدید، ردیابی چهره، اسکریپت بهتر و ورلد افکتس را به آن اضافه می کنیم. البته اکنون در آغاز راه هستیم و در آینده شاهد تغییراتی مفیدتر و جامع تر خواهیم بود.
استودیوی واقعیت افزوده از همان روز نخست در اختیار تمامی توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت. تجربه های نخست برای کاربران در همان روز های ابتدایی منتشر خواهد شد که از جمله آنها می توان به قلب شناور و پیکان سه بعدی پرداخت.