آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 228420
تاریخ انتشار : 2 دی 1396 9:6
تعداد بازدید : 724

تحولی نو در دنیای رسانه‌ها

نخستین شبکه جهانی خبر در توییتر راه افتاد

اولین شبکه جهانی خبر در توییتر به نام Tictoc با همکاری بلومبرگ و توییتر کار خود را آغاز کرد.


شبنم کهن چی
Shkohanchi@
شبکه جهانی خبر Tictoc در حال حاضر از شش صبح تا 10 شب اخبار سراسر جهان را با ارسال محتوای متنی و تصویری و ویدیوهای زنده در شبکه اجتماعی توییتر منتشر می کند. قرار است از اوایل سال 2018 این شبکه خبری به صورت 24 ساعته 7 روز هفته کار خبررسانی از سراسر دنیا را انجام دهد. 
بلومبرگ اعلام کرده تحریریه این شبکه جهانی متشکل از 2 هزار و 700 روزنامه نگار و تحلیل گر از 120 کشور جهان است و تیم متخصص این رسانه (بلومبرگ) بعد از تایید اخبار، آنها را منتشر می کند.
توییتر، شبکه اجتماعی که محور اصلی اش اطلاع رسانی است و طی چند سال اخیر در وضعیت نابه سامان اقتصادی به سر می برد، اخیرا روی پخش زنده تمرکز کرده است. این شبکه اجتماعی معتقد است عصر، عصر پخش زنده است و حرکت در این مسیر منجر به کسب سود و موفقیت خواهد شد. 
جان مک میلان، مدیر بلومبرگ، اعلام کرده: آنچه TicToc را منحصر به فرد می کند فراهم کردن امکان دیدن همزمان اخبار به صورت زنده و دسترسی به تحلیل ها و گفت وگوهای پیرامون آن است در حالی که یک تیم اختصاصی از سردبیران بلومبرگ حقایق را تایید می کنند.
بلومبرگ و توییتر در راه اندازی شبکه جهانی خبر Tictoc از سوی هفت شریک دیگر نیز حمایت می شوند: AT & T Business، CA Tech، CA Technologies، CME Group، Goldman Sachs، INFINITI، SAS، TD Ameritrade.
این شبکه جهانی یک تجربه مدرن در همزمانی سرعت و اعتبار است؛ انتشار سریع اخبار معتبر از سراسر دنیا. این شبکه خبری به تقویت استراتژی رسانه ها در نوآوری و تجربه نو مخاطبان اخبار در سراسر دنیا کمک می کند. 
TicToc در آدرس live.twitter.com/tictoc و در توییتر و پریسکوپ  tictoc @ به زبان انگلیسی و به صورت رایگان برای کاربران در سراسر جهان در دسترس است. 
یک روز بعد از راه اندازی این شبکه خبری حدود 7 هزار نفر پخش زنده اظهارات اعضای مجلس نمایندگان را قبل از رای گیری در مورد لایحه اصلاح مالیات از طریق این شبکه تماشا کردند. 
توییتر و بلومبرگ در مورد جزییات مالی این مشارکت توضیحی نداده اند، اما گفته می شود احتمالا بلومبرگ 70 درصد از درآمد حاصل از تبلیغات روی این شبکه خبری را بگیرد. بلومبرگ پیش از این نیز تجربه همکاری با توییتر برای پخش زنده مراسم را داشت. این رسانه در سال 2016 جلسات ریاست جمهوری را به صورت زنده در توییتر پخش می کرد. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :