آغاز عصر جنگ هشتگ ها
شبکه های اجتماعی برای رقابت با یکدیگر در ارایه خدمات نو به کاربران مسابقه می دهند. آنها با ساعت ها کار و به چالش کشیدن ایده ها و کمپانی خود، می کوشند کاربران را جذب خود کرده و آمارهای شبکه شان را افزایش دهند. اما صاحبان شبکه های اجتماعی به چه قیمتی خواهان پیروزی در رقابت امروز هستند؟
بهار ادیبان
اینستاگرام، شبکه اجتماعی محبوبی که طی سه سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته به تازگی قابلیتی به نام دنبال کردن هشتگ را به این شبکه اجتماعی عکس محور اضافه کرده است. کاربران می توانند هشتگ ها را فالو کنند و عکس های مربوط به آن هشتگ را در تایم لاین خود ببینند. پیش از این کاربران با جست وجو کردن کلمه مورد نظر خود می توانستند عکس های مرتبط را پیدا کرده و با نشان دار کردن عکس ها آنها را ذخیره کنند و برای دسترسی بعدی داشته باشند. لزوم جدا کردن هشتگ ها و متمرکز شدن روی آن چه بود؟ دنبال کردن هشتگ ها می تواند هم برای تولید کنندگان محتوا هم برای مخاطبان کار را سخت تر کند. اگر محور دنبال کردن عکس ها به جای برندها، هشتگ ها باشند، محتوای تولیدی در این شبکه اجتماعی بین انبوهی از محتوای مشابه گم می شود و امکان دیده شدنش پایین می آید. و اگر فرض بگیریم که کاربران به جای دنبال کردن برندها ترجیح بدهند هشتگ ها را دنبال کنند، وارد شدن به میدان دید کاربران سخت می شود.
با فراهم شدن امکان دنبال کردن هشتگ ها در اینستاگرام می توان گفت وارد عصر جنگ هشتگ ها شده ایم.