آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 226624
تاریخ انتشار : 14 آذر 1396 10:15
تعداد بازدید : 2472

با قرارداد میان سرآوا و صندوق توسعه تکنولوژی

مالکیت علی بابا و زورق یکی شد

پس از چند ماه شایعه و انتشار اخبار ضد و نقیض، بالاخره صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران و شرکت نوین اندیشان سرآوا پارس بر سر نحوه سرمایه گذاری و ادغام احتمالی دو سایت بزرگ گردشگری زورق و علی بابا به توافق رسیدند.

فناوران - براساس تفاهم نامه ای که میان صندوق توسعه تکنولوژی و سرآوا امضا شده است، شرکت های «علی بابا»، «زورق» و «جابا ما» در هلدینگ توسعه تجربه شایسته سفر (توشا) ادغام می شوند. 
همچنین سرآوا متعهد شده است که 90 میلیارد تومان در هلدینگ توشا سرمایه گذاری کند. براساس ادعای دو طرف، با سرمایه گذاری 90 میلیارد تومانی ارزش این هلدینگ به 400 میلیارد تومان افزایش می یابد.
هرچند برخی سایت های خبری اعلام کرده اند که با این توافق نامه دو شرکت علی بابا و زورق ادغام می شوند، اما شنیده ها حاکی از آن است که تصمیم نهایی برای تعطیلی یکی از این دو سایت گرفته نشده و حتی ممکن است براساس سیاست های بازار، هر دو به فعالیت خود ادامه دهند. با این حال در صورت ادغام به نظر می رسد برند علی بابا ارزشمندتر از زورق بوده و حفظ خواهد شد.
گفته می شود سرآوا مدت ها به دنبال خرید سهام توشا و سرمایه گذاری در علی بابا بوده است. آرزویی که دیروز به آن دست یافت.
زورق با سرمایه گذاری سرآوا به بازار فروش آنلاین بلیت و رزرو هتل وارد شد اما علی بابا به عنوان رقیبی قدرتمند، توانست موفق تر از این شرکت عمل کند. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :