آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 225117
تاریخ انتشار : 29 آبان 1396 9:6
تعداد بازدید : 907

رییس کمیسیون نرم‌افزار نصر تهران عنوان کرد:

صادارت نرم افزار به آفریقای جنوبی و کشورهای آسیای شرقی

رییس کمیسیون نرم افزار سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران درباره جایگاه صادرات نرم افزاری ایران در جهان، آفریقای جنوبی و برخی کشورهای آسیای شرقی را برخی از بازارهای مقصد نرم افزارهای ایرانی نام برد.

ایسنا - شاهین اکبریان طبری با بیان اینکه صنایع مختلف نرم افزاری در کشور همچون نرم افزارهای کاربردی و بانکی جایگاه بهتری در صادرات این نرم افزارها به کشورهای دیگر دارند، گفت: با اینکه جا انداختن برند ایرانی در کشورهای منطقه و آسیا کاری دشوار است، اما برخی نرم افزارهای بانکی که در آفریقای جنوبی و آسیا و حتی در عراق و افغانستان یا کشورهای همسایه شمالی استفاده می شوند، برندهای ایرانی هستند.
وی افزود: اما اینکه صادرات نرم افزار ایرانی به کشورهای دیگر یک صورت سیستماتیک با پشتوانه ملی و حاکمیتی باشد، چنین چیزی نیست. برخی متولیان امر حتی به درستی نمی دانند که نیازهای نرم افزاری کشور برای صادرات چیست، در حالی که عده ای که مدعی این حوزه هستند، از دولت وام های کلان می گیرند.
ریس کمیسیون نرم افزار سازمان نصر تهران با مقایسه قدرت نرم افزاری ایران با ترکیه گفت: جایگاه ایران در این صنعت در مقایسه با ترکیه جایگاه نازل تری است. اگر درخششی در حوزه نرم افزاری در کشور داشته ایم به خاطر استعداد و درخشش چند فرد یا شرکتی خاص بوده است.
اکبریان طبری با بیان برخی آمار و ارقام نادرست در حوزه پیشرفت در قدرت نرم افزاری کشور گفت: وقتی سنجه های غلطی انتخاب می کنیم، طبیعتا اعداد و ارقام نادرستی به دست می آید. اگر این باور در کشور به وجود بیاید که بخشی از صادرات ما مربوط به بخش نرم افزاری باشد، باید در ابتدا شرکت های داخلی تقویت شوند.
وی با بیان بازار فروش بازی های نرم افزاری گفت: در حوزه فروش بازی ها کسی به برند توجه نمی کند، چرا که اگر یک بازی بتواند مورد قبول مخاطب قرار بگیرد به تدریج فراگیر می شود، اما این بازی ها باید قدرت رقابت با شرکت های بین المللی را هم داشته باشند تا بتوان از این مجرا صادرات نرم افزاری کشور را افزایش داد.
رییس کمیسیون نرم افزار سازمان نصر تهران درباره بازی های رایانه ای ادامه داد: در این حوزه مساله ای که باعث فشار بر شرکت های داخلی می شود، نبود قانون کپی رایت در کشور است. این تفکر در کشور وجود دارد که فکر می کنید نبود قانون کپی رایت برای کشور یک مزیت است، در حالی که همین مساله باعث رشد نکردن شرکت های داخلی شده است. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :