آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 224712
تاریخ انتشار : 21 آبان 1396 9:5
تعداد بازدید : 1066

نمایشگاهی که می شد عالی باشد

شبنم کهن چی- مصلای تهران، میزبان «یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال» است. از هر بعدی به عنوان این نمایشگاه نگاه می کنم، فکر می کنم باید یکی از بزرگ ترین و پر رفت و آمدترین نمایشگاه ها باشد. چون ما در عصر اینفلوئنسرها زندگی می کنیم، در عصر رقابت تنگاتنگ پیام رسان ها، در عصر تب شبکه های اجتماعی، ساخت برنامه های کاربردی موبایل برای تسهیل زندگی، تولید محتوا، عصر پر رونق استریم های ویدیویی و موسیقی. به زبانی دیگر، این نمایشگاه مختص به فعالانی است که حالا، دوره درخشش و تاختن شان است. بنابراین باید پاتوق دوست داشتنی خوره های شبکه های اجتماعی باشد، پاتوق کسب و کارهای اینترنتی که در این حوزه فعالیت می کنند، پاتوق گیگ ها، پاتوق کپی رایترها. از سوی دیگر قرار گرفتن کلمه «یازدهمین» در کنار عنوان نمایشگاه باعث می شود تصور کنیم بعد از ده سال برگزاری پیاپی، حالا در آستانه دومین دهه عمرش باید به پختگی رسیده باشد. کلمه «بین المللی» هم توقع به وجود می آورد.

Shkohanchi@
با این همه ظرفیت، چرا نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال، محبوب ترین نمایشگاه نیست؟ این نمایشگاه در یک دهه گذشته فراز و نشیب زیادی طی کرده. هرچند امسال این نمایشگاه بهتر از سال های گذشته برگزار شده، هم از نظر شرکت کنندگان هم از نظر برنامه هایی که در نمایشگاه برگزار می شود؛ اما هنوز تا تعریف یک «نمایشگاه خوب و بین المللی» فاصله دارد. شاید بهتر باشد برگزارکنندگان چند نکته را مدنظر قرار دهند:
برای «بین المللی» شدن یک نمایشگاه تنها حضور دو شرکت کننده از کشور ترکیه کافی نیست و بهتر است برای تسهیل حضور و تشویق شرکت های خارجی تدبیری اندیشیده شود.
طولانی بودن نمایشگاه از نظر روزهای برگزاری و ساعات برگزاری نشان دهنده کیفیت بالای نمایشگاه نیست.
بهتر است برای نمایشگاه تاریخ مشخصی تعیین و در تقویم نمایشگاهی ثبت شود تا رسمیت بیشتری پیدا کند.
با برنامه ریزی بهتر و در زمانی مناسب تر درباره نمایشگاه اطلاع رسانی و تبلیغ شود.
سایت نمایشگاه باید حاوی اطلاعات کاملی شامل شرکت کنندگان، برنامه های جنبی و همایش ها باشد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :