آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 223534
تاریخ انتشار : 4 آبان 1396 1:29
تعداد بازدید : 432

مدیرعامل به پرداخت ملت:

قوانین بالادستی مانع توسعه پرداخت همراه است

به گفته مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت، قوانین بالادستی بانک مرکزی و مقررات اپراتوری اینترنت از جمله مهم ترین چالش های پرداخت همراه در ایران است.


ستادخبری نمایشگاه- محمدعلی ترابیان، مدیرعامل به پرداخت ملت دیروز در سمینار کارزار پرداخت موبایلی در ایران با بیان اینکه تعداد کاربران شبکه های اجتماعی در حال حاضر 2/5 میلیارد نفر است  و پیش بینی می شود در سال 2021 به حدود 3 میلیارد برسد، گفت: تعداد کاربران فعال موبایل 5 میلیارد نفر است که مشتریان بالقوه محسوب می شوند.
او در مورد مراحل مسیر تکامل و انواع بانکداری و پرداخت گفت: سیستم بانکداری در سیر تحول مراحل مختلفی را طی کرده است. بانکداری سنتی و پرداخت سنتی، پس از آن بانکداری الکترونیکی و پرداخت الکترونیکی و آخرین مرحله تا زمان حال  بانکداری دیجیتال مراحل طی شده است.
ترابیان در مورد مرحله بانکداری و پرداخت سنتی گفت: این مرحله در بانکداری نمادها و نشانه های مخصوص به خود را دارد. وجود شعبه که باید مشتری به صورت فیزیکی حضور پیدا می کرد از جمله ویژگی های این دوره است. در این نوع بانکداری هزینه سرویس دادن به مشتری ها به شدت بالا بود. 
مدیر عامل شرکت به پرداخت ملت در مورد مرحله دوم بانکداری توضیح داد: بانکداری الکترونیکی در زمانی ترویج پیدا کرد که صنعت ساخت سخت افزار تحول بزرگی پیدا کرد و صنعت نرم افزار نیز به همان ترتیب تغییر پیدا کرد و در ادامه صنعت بانکداری نیز متحول شد.
ترابیان گفت: شروع بانکداری الکترونیکی در ایران در سال 1352 شمسی بود که سامانه های تمرکز اینترنتی نیز به این موضوع بسیار کمک کرد. 
او ادامه داد: از شاخص های این دوره شعبه های الکترونیکی، دستگاه های خودپرداز، بانکداری و پرداخت اینترنتی و پایانه های فروشگاهی بوده است. 
ترابیان در مورد نشانه های مرحله سوم بانکداری توضیح داد: اولین نشانه های این دوره دستگاه موبایل بود و در ادامه شبکه های مجازی پول و ارزهای مجازی و دیجیتال، رایانش ابری، اینترنت چیزها و فین تک ها  که در چند سال اخیر در ایران گسترش پیدا کرده است، به وجود آمد.
او علل ظهور و تولد بانکداری دیجیتالی را در روند صعودی هزینه جذب مشتری نسبت به خدمات بانکداری، تغییر استراتژی کانال های بازاریابی، بالا بودن هزینه توزیع خدمات و محصولات، ظهور کالای دیجیتال، تغییر نسل رفتار و فرهنگ مشتریان دانست. 
او در مورد چالش ها مهم در همراه پرداخت در ایران گفت:  قوانین بالادستی رگولاتوری و بانک مرکزی، مقررات  اپرراتوری اینترنت از جمله این چالش ها است. همچنین باید در این عرصه حقوق مصرف کنندگان باید به شدت رعایت شود. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :