آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 223003
تاریخ انتشار : 29 مهر 1396 10:7
تعداد بازدید : 884

با وجود اطلاع‌رسانی اندک و ظرف تنها 5 روز انجام شد

ثبت 20 هزار شکایت از ارسال کنندگان پیامک های تبلیغاتی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با پذیرش اشتباه در سامانه پیامکی 195، اعلام کرد که تاکنون 20 هزار شکایت صحیح به این سامانه علیه پیامک های تبلیغاتی با شماره شخصی ارسال شده است.

فناوران - هفته گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که سامانه پیامکی 195 راه اندازی شده است. به این ترتیب کاربران می توانند در صورت دریافت پیامک تبلیغاتی از شماره شخصی، آن شماره را به این سامانه پیامک کرده و از آن شکایت کنند. وزارت ارتباطات هم پس از بررسی موضوع، اقدام به مسدودسازی شماره تلفن متخلف خواهد کرد.
قرار بود ارسال شکایت به این سامانه رایگان باشد؛ اما در عمل این اتفاق نیفتاد و روز گذشته آذری جهرمی ضمن پذیرش اشتباه در این سامانه، قول داد وجوه کسر شده از مردم به حساب شان بازگردانده شود.
وزیر فاوا نوشت: «گزارشی از دوستان در خصوص اخذ هزینه از پیامک های ارسالی به شماره 195 دریافت کردم و پس از بررسی متوجه صحت گزارش شدم. متاسفانه به دلیل پیکربندی اشتباه در سامانه این هزینه کسر می شد. بنابر اعلام اپراتورهای اول و دوم از ساعت یازده شب پنج شنبه این ایراد برطرف و هزینه های کسر شده طی چند روز آینده عودت خواهد شد. ایراد در اپراتور سوم هم تا روز شنبه حل می شود. از دوستانی که پیگیر بودند و اشکال موجود را منعکس کردند، صمیمانه تشکر می کنم.
این اظهارات در حالی بیان شد که ارسال پیامک در روز گذشته از سوی ما نشان می داد همچنان هزینه ارسال پیامک ها از مشترکان کسر می شود.
وی در ادامه آماری از فعالیت 5 روزه سامانه پیامکی 195 ارایه کرد و نوشت: مجموعه تاکنون 40 هزار پیامک به این سامانه واصل که نصف آن به شکل صحیح ارسال شده و از مجموع گزارش های دریافتی، سیم کارت های مزاحم بسیاری شناسایی و مسدود شده است. جزییات آمار به زودی از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام خواهد شد.
آذری جهرمی ادامه داد: فاز نخست این سامانه برای پیامک های ارسالی از طریق شماره های همراه بود. به زودی قابلیت دریافت گزارش برای شماره های ثابت و نیز شماره های مراکز ارسال پیامک را نیز فعال خواهیم کرد.
حجم بالای ارسال شماره ارسال کنندگان پیامک های شخصی آن هم تنها در 5 روز در حالی صورت گرفته که وزارت ارتباطات و سازمان رگولاتوری تبلیغاتی در این زمینه نداشته اند. موضوعی که نشان می دهد در صورت افزایش اطلاع رسانی ها باعث ارسال میزان واقعی تری از مزاحمت پیامک های تبلیغاتی از طریق سیم کارت های شخصی شود.

شبکه کم کاربر محکوم به شکست است
در خبری دیگر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تعطیلی شبکه اجتماعی کلوب واکنش نشان داد و گفت: شبکه کم کاربر محکوم به شکست است.
وزیر ارتباطات در واکنش به اعلام قریب الوقوع تعطیلی یک شبکه اجتماعی داخلی گفت: اگر یک پروژه خوب داخل کشور توسعه یافته باشد و از نظر فنی و مدلی نیز صحیح و خوب باشد، اما استراتژی توسعه بازار نداشته باشد، موفق نخواهد بود و هر حوزه بدون مشتری، توجیه سرمایه گذاری ندارد.
به گزارش فارس، محمد جواد آذری جهرمی گفت: در عرصه فعالیت اقتصادی بخش خصوصی، حساب دو دو تا چهار تاست و نمی توان از بخش خصوصی انتظار سرمایه گذاری حاکمیتی را داشت. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: هر حوزه ای که مشتری نداشته باشد، طبیعتا پس از مدتی سرمایه گذاری در آن توجیه پذیر نیست و اگر پروژه ای بسیار خوب داخل کشور توسعه داده شده باشد و از لحاظ فنی نیز خوب باشد و مدل درستی نیز داشته باشد، اما استراتژی توسعه بازار نداشته باشد، موفق نخواهد بود و با مشکل مواجه خواهد شد. 
وی گفت: از نظر قوانین حمایتی، شورای عالی فضای مجازی برای حمایت حاکمیتی از پیام رسان ها مصوبه ای دارد که این مصوبه دارای مراحلی است که پیام رسان های داخلی باید خود را رشد دهند و به مرحله های بالاتر برسانند. این مصوبه ابلاغ شده و باید جاری شود. 
جهرمی یادآور شد: این مصوبه برای اجرا به چند آیین نامه نیاز داشت که آیین نامه حمایت های قضایی در دادستانی کشور در حال تهیه است و آیین نامه مقررات گذاری توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با یک ماه تاخیر آماده و برای تایید به مرکز ملی فضای مجازی ارسال شده و در صورت تایید مرکز، در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب خواهد رسید. 
وی گفت: تمامی این آیین نامه ها پس از تهیه باید در شورای عالی فضای مجازی به تصویب برسند. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :