دلیل مخابرات برای شارژ آنلاین سرویس های هوشمند
معاون شرکت مخابرات ایران گفت: شارژ آنلاین سرویس های هوشمند تلفن ثابت برای جلوگیری از هزینه های ناخواسته روی صورت حساب مشترکان انجام گرفته است.
ایسنا- داوود زارعیان با بیان اعتراض برخی از مشترکان مبنی بر مازاد هزینه صورت حساب تلفن ثابت نسبت به استفاده آنها گفت: ما دو گروه مشترک اینترنت داریم؛ یک گروه که پول ثابتی می پردازند و به صورت نامحدود هر میزان که بخواهند استفاده می کنند که در تهران حدود ۵۵۰ هزار مشترک از این دسته هستند. این گروه قاعدتا مشکلی ندارند. دسته دوم کسانی هستند که به صورت حجمی خریداری می کنند. حجم استفاده مشترکان روی سیستم (CRM مدیریت ارتباط با مشتری) با پسوردی که به آنها داده می شود، قابل دیدن است.
وی ادامه داد: مخابرات با این نوع شکایات برخورد کرده است. اما چند نکته وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد؛ نکته اول بحث نرم افزارهایی است که معمولا برروی گوشی های تلفن همراه و کامپیوترها هست و بسیاری از افراد آگاه نیستند؛ این نرم افزارها دائما به روز می شود و قطعا مشکلاتی را برای مشتریان ایجاد می کند. بخش دیگر کسانی هستند که از پسوردهای معمولی قابل حدس مثل ۱۲۳۴ استفاده می کنند؛ بنابراین توصیه می شود برای اینترنت خود پسوردهای قوی تری را انتخاب کنند.
معاون شرکت مخابرات ایران همچنین درباره اعتراض کاربران در حوزه تلفن ثابت بیان کرد: شکایت در حوزه قبوض تلفن ثابت و مکالمه بسیار کم است، اما نکته ای که وجود دارد، استفاده مشترکان می توانند در تهران ۱۸۱۸ و در استان های دیگر ۲۰۰۰ را شماره گیری کنند و ریز مکالمات خود را به صورت آنلاین بشنوند. به این ترتیب مطلع می شوند که هزینه های آنها مربوط به چه بخشی بوده است.
زارعیان در ادامه با بیان راهکار مخابرات برای مشکل سرویس های هوشمند گفت: مخابرات برای این موضوع هم فکری کرده است، بدین صورت که سیستم سرویس را آنلاین کرده تا از این پس شارژ آنلاین را روی شبکه های هوشمند داشته باشیم. هزینه سرویس های هوشمند نیز از این پس به صورت آنلاین روی سیستم قرار می گیرد.
وی در پاسخ به اینکه اگر مشکل از ناحیه مخابرات باشد و مشترکان بخواهند طرح شکایت کنند، مراجعه به کدام بخش صورت می گیرد، گفت: مشترکان می توانند با شماره ۲۰۲۰ تماس بگیرند یا به بازرسی ها مراجعه کرده یا از طریق پورتال اعتراض کنند. البته در این شرایط مخابرات تقریبا اطمینان دارد که از این سرویس های هوشمند استفاده شده است.