آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 219519
تاریخ انتشار : 28 شهریور 1396 9:20
تعداد بازدید : 1410

معاون مرکز ملی فضای مجازی فاش کرد:

کپی برداری تلگرام از یک پیام رسان ایرانی!

معاون مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه کلیات ساماندهی فعالیت شبکه های پیام رسان موبایلی ابلاغ شده گفت: جزییات فعالیت این شبکه ها توسط ۳ نهاد مرتبط در حال تدوین است.

مهر - امیر خوراکیان با بیان سند ساماندهی فعالیت شبکه های پیام رسان موبایلی و شبکه های اجتماعی در داخل کشور که ماه گذشته به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسید و ابلاغ شد، گفت: در این سند وزارت ارشاد، وزارت ارتباطات و قوه قضاییه مکلف شده اند که اقدامات لازم را برای اجرای آن انجام داده و آیین نامه هایی را که لازم است، تهیه کنند.
وی با بیان اینکه مطابق این سند، دو جهت گیری مهم درباره ساماندهی فعالیت پیام رسان های خارجی در کشور و نیز مدل حمایتی از پیام رسان های خارجی دنبال می شود، ادامه داد: تاکنون هیچ منطق، مسیر و مدلی برای فعالیت پیام رسان های خارجی در کشور وجود نداشت و مشخص نبود که این شبکه ها براساس چه مدلی باید در ایران فعالیت کرده یا چه فرآیندی را طی کنند.
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی گفت: با توجه به اینکه کلیات این سند تصویب شده است، دستگاه های مربوطه در حال تبیین جزییات آن هستند که بعد از تبیین و ابلاغ جزییات این سند، هر پیام رسان خارجی که بخواهد در کشور ما فعالیت کند باید منطبق بر این ضابطه باشد. به این ترتیب این شبکه ها یا این ضوابط را می پذیرند و در کشور فعالیت می کنند و در صورتیکه نپذیرند با مشکلاتی مواجه خواهند شد.
خوراکیان با بیان جهت گیری دوم مصوبه ساماندهی شبکه های پیام رسان موبایلی و شبکه های اجتماعی مربوط به حمایت از پیام رسان های داخلی که ایجاد شده یا در مراحل اولیه ایجاد است، گفت: در این مصوبه قرار است این شبکه های داخلی از نظر دانش و زیرساخت فنی حمایت شوند تا زمینه رشد آنها فراهم شده و قدرت رقابت با شبکه های مشابه خارجی را داشته باشند و به عنوان پیام رسان های مورد اعتماد در داخل کشور، به وسیله مردم بهره برداری شوند.
وی با بیان انگیزه بخش خصوصی برای فعالیت در حوزه شبکه های اجتماعی بومی و پیام رسان های موبایلی گفت: در حال حاضر نیز فعالیت خوبی در این راستا انجام شده و حتی ابتکار اولیه برخی مباحثی که در پیام رسان های خارجی وجود دارد، در کشور ما صورت گرفته است. برای مثال ایجاد «کانال» در یکی از پیام رسان های خارجی که هم اکنون استفاده می شود ابتدا توسط یک پیام رسان داخلی ایرانی طراحی و اجرا شد و بعد پیام رسان خارجی از روی آن الگوبرداری کرد.
خوراکیان ادامه داد: این به این دلیل است که پیام رسان های داخلی ما در زمینه زیرساخت، پلات فرم و دانش فنی در برخی قسمت ها دچار ضعف هایی هستند که باید به آنها کمک کرده و حمایت کنیم تا این نقاط ضعف برطرف شده و از این مراحل عبور کرده تا مخاطب میلیونی جذب کنند.



نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :