آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 219053
تاریخ انتشار : 22 شهریور 1396 9:0
تعداد بازدید : 1559

استارت آپ ها باید در حوزه های جدید فعال شوند

مدیر کل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تاکید بیشتر استارت آپ ها بر خدمات اجتماعی و نیاز شهروندی است. اما واقعیت این است که پیشران های اقتصادی ما طی 10 سال آینده در حوزه هایی نظیر گردشگری، معدن و... وجود دارد و بایستی فضای کسب و کارهای جدید در این حوزه ها نیز فعال شود.

ایلنا - حمیدرضا احمدیان، از عزم جدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایجاد رویه های تسهیل گری به منظور ورود به کریدور فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: این موضوع یک مقوله جدی برای ایجاد فرصت های شغلی و تولید و عرضه محصولات، توسعه فضای کسب و کارهای نوپا و استارت آپ ها، در اختیار قراردادن امکانات و حمایت های علمی و اجرایی زیر مجموعه های وزارت خانه است.
وی گفت: داشتن ایده جدید و خلاقانه نوآوری نیست؛ بلکه این ایده باید به محصول تبدیل و عرضه شود و اگر بتواند در فضای کسب وکار موفق شود، می تواند منجر به اشتغال پایدار و توسعه بازار گردد که در واقع تمام این مسیر را باید نوآوری نام گذاری کرد و تنها یک اقدام و ایده نیست.
وی در خصوص  اقدامات  و برنامه های حمایتی این وزارت خانه گفت: طی سالیان متمادی، موضوع توجه به نوآوری همواره یکی از کم توجه ترین موضوعات و برنامه ها در کشور بوده که خوشبختانه مسیر توجه به آن از دولت یازدهم آغاز شده و به عنوان یک پارامتر جدی در دولت دوازدهم و حمایت های وزیر وجود دارد. یکی از مهم ترین اهداف ما در این حوزه، سیاست گذاری لازم برای کانون های علم و فناوری مرتبط با بخش فاوا بوده و مواردی همچون برنامه ریزی ارتقای دانش در تولید محصولات جدید، رصد و نیاز سنجی بازار و تعامل با سایر بازیگران داخل و خارجی هدف قرار گرفته است.
احمدیان بیان کرد: چتر حمایتی صرفا تزریق پول نیست. جوانان و فعالان این عرصه حمایت های دیگری نیز نیاز دارند زیرا خیلی از کسب و کارهای ما وقتی به محصول می رسند، بازار و مشتری ندارند. درحالی که لازم است نوآوری و خلق محصول جدید براساس نیاز مشتری ترسیم شود. وی ادامه داد: این مسیر در کشور ما شاید هموار نباشد بنابراین کاری که ما انجام می دهیم این است که با مطالعه و رصد فناوری و نیاز جامعه، فضای درست تجارت و کسب و کار این گونه را در کنار روش های عرضه و ایجاد بازار داخلی و خارجی و حتی صادرات برای جوان ها شفاف کنیم که حتی اگر در مسیر اول یا دوم با شکست مواجه شدند، در مسیر سوم موفق باشند و این مهم ترین مساله ای است  که در حال پیگیری آن هستیم. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :