آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 218914
تاریخ انتشار : 20 شهریور 1396 10:45
تعداد بازدید : 1110

دلایل عدم حضور مدیران در شبکه های اجتماعی

بر اساس نتایج یک پژوهش میدانی، بیش از 60 درصد از مدیران عامل 500 شرکت برتر آمریکایی اساساً هیچ گونه فعالیتی در شبکه های اجتماعی نداشته اند.

در سال 2015 پایگاه مدیریتی ceo.com با انتشار نتایج بررسی های میدانی خود در مورد جایگاه شبکه های اجتماعی در بین مدیران عامل شرکت های بزرگ آمریکایی، از یک آمار شاید غیرمنتظره پرده برداشت.
 بر اساس نتایج این پژوهش میدانی، بیش از 60 درصد از مدیران عامل 500 شرکت برتر آمریکایی (موسوم به فورچون-500) هیچ گونه فعالیتی در شبکه های اجتماعی نداشته اند. از طرفی تنها 20 نفر از 100 مدیرعامل برتر آمریکا (به انتخاب مجله کسب وکار هاروارد) در زمره کاربران فعال شبکه های اجتماعی قرار گرفته اند. احتمالاً این اجماع در بین کارشناسان و مردم عادی وجود داشته باشد که مدیران غیرفعال در شبکه های اجتماعی، خود را فرصت های متعددی محروم می کنند؛ فرصت هایی از قبیل آگاه شدن از نظرات مردم در مورد برندها و محصولات، تقویت ارتباط با مشتریان، بهبود تفاهم با کارکنان، استخدام استعدادهای برتر به ویژه از بین نسل جوان، همراه شدن با فناوری و روندهای فرهنگی جدید، و.... بی علاقگی مدیران عامل شرکت ها به حضور در شبکه های اجتماعی را می توان تا حد زیادی به تفاوت های بین نسل ها نسبت داد. اغلب مدیران عامل شرکت های بزرگ بیش از 50 یا 60 سال سن دارند و به همین دلیل چندان نباید انتظار داشت که آنها اصطلاحاً خوره فناوری و شبکه های اجتماعی باشند. بااین وجود، نباید از این نکته غافل شد که اکراه مدیران برای پذیرفتن شبکه های اجتماعی در زندگی کاری و شخصی خود ممکن است ناشی از یک تصمیم آگاهانه باشد؛ تصمیمی که احتمالاً پس از بررسی دقیق مزایا و معایب شبکه های اجتماعی اتخاذ شده است. اما ازنظر مدیران شرکت ها، شبکه های اجتماعی چه ابعاد منفی و نامطلوبی دارند؟ 
شبکه های اجتماعی می توانند وقت قابل توجهی را تلف کنند.
انتشار مطالب پالایش نشده در شبکه های اجتماعی از سوی مدیران می تواند مشکل آفرین باشد.
حضور مدیران عامل در شبکه های اجتماعی شاید به قیمت از دست رفتن کنج راحتی آنها تمام شود.
شبکه های اجتماعی می توانند شرکت ها را در معرض تهدیدهای سایبری قرار دهند.
ارتباطات افراد در شبکه های اجتماعی نمی تواند جایگزین ارتباطات رو در رو شود.
ممکن است هیات مدیره شرکت از حضور فعال مدیرعامل در شبکه های اجتماعی استقبال نکنند.
در پایان باید تأکید کرد که شبکه های اجتماعی قطعاً مزایای خاص خود را دارند اما درعین حال شاید این کانال های ارتباطی جدید با اولویت ها و ترجیحات مدیران عامل چندان سازگار نباشند. 
یادداشت خلاصه شده از سایت اتاق بازرگانی 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :