آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 218890
تاریخ انتشار : 20 شهریور 1396 10:2
تعداد بازدید : 1362

مدیرعامل همراه‌اول:

امکان قطع پیامک های تبلیغاتی فراهم بود رگولاتوری نگذاشت

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با بیان اینکه اپراتورها آماده مقابله با پیامک های تبلیغاتی ارسالی از سرشماره های غیرتجاری بودند گفت: رگولاتوری به ما اجازه این کار را نداد.

فناوران – اخیرا بود که محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اینستاگرام خود اعلام کرد با مزاحمت های پیامکی و تبلیغاتی که از شماره های عادی انجام می گیرد برخورد می کند. 
اما حالا خبرها حکایت از آن دارند که رفع نشدن معضل پیامک های تبلیغاتی در درون وزارت ارتباطات و مشخصا در سازمان تنظیم مقررات قرار دارد که مانع آن شده است.
موضوعی که مدیرعامل همراه اول می گوید برای انجام آن پیشتر اعلام آمادگی شده بود اما سازمان تنظیم مقررات اجازه آن را نداده است.
آذری جهرمی در این باره نوشته بود: آرامش حریم خصوصی مردم را به هم ریخته است. پس از ساماندهی پنل های ارسال انبوه از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اکنون ارسال این پیامک ها از طریق شماره های عادی فزونی یافته است. 
وی افزود: صاحبان کسب و کار بایستی به حریم خصوصی مردم احترام بگذارند و متوجه این موضوع باشند که این نوع تبلیغات اثر عکس دارد. وزارت ارتباطات نیز برای این نیاز مشروع کسب و کارها بایستی با همکاری مرکز ملی فضای مجازی راهکاری اندیشه کند. به سازمان تنظیم مقررات ابلاغ شد که با تمام توان جلوی مزاحمت برای مردم را بگیرد و راهکاری نیز برای کسب و کارها که نیازمند بهره گیری از این فضا هستند، بیابد. به زودی سامانه ای برای دریافت گزارش های آنلاین شکایات مزاحمت ها و توقف سریع آنها راه خواهیم انداخت.
در همین رابطه اما مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با بیان اینکه پیامک اپراتورها در همه جای دنیا به مشترک ارسال می شود، گفت: اپراتور سرویس های ارزش افزوده دارد و این جزو حقوق اولیه اپراتور است که اگر سرویس جدیدی دارد یا می خواهد خدماتی ارایه کند، از طریق پیامک به مشترک اطلاع رسانی کند.
وحید صدوقی درباره پیامک هایی که از طرف خود اپراتورها به مشترکان ارسال می شود به ایسنا گفت: اپراتور با مشتری ارتباط تنگاتنگ دارد و برخی از سرویس های خود را از طریق پیامک به آنها اعلام می کند. این پیامک های تبلیغاتی و تجاری از بیرون اپراتور نیست که مزاحمت ایجاد کند، بلکه با سرشماره خود همراه اول ارسال شده و اپراتور اگر سرویس جدیدی راه اندازی کرده باشد، اعلام و اطلاع رسانی می کند.
وی با بیان اینکه پیامک اپراتورها در همه جای دنیا به مشترک ارسال می شود و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات هم این سرویس را قطع نکرده است، افزود: اپراتور سرویس های ارزش افزوده دارد و این جزو حقوق اولیه اپراتور است که اگر سرویس جدیدی دارد یا می خواهد خدماتی ارایه کند، از طریق پیامک به مشترک اطلاع رسانی کند. البته می توان این امکان را فراهم کرد که اگر مشترک مایل نیست این پیامک ها را هم دریافت نکند، اما تاکنون درخواستی مطرح نبوده است.
مدیرعامل همراه اول با بیان دلیل قابلیت لغو پیامک های تبلیغاتی بیان کرد: پیامک های تبلیغاتی برای مشترک آزاردهنده بود. به همین دلیل رگولاتوری سامانه ۸۰۰ را راه اندازی کرد تا مشترکان از این طریق اعلام کنند نمی خواهند پیامک تبلیغاتی دریافت کنند. در حال حاضر فقط امکان لغو آگهی های تجاری وجود دارد. بنابراین اگرچه می توان پیشنهاد کرد امکان لغو پیامک اپراتورها هم فراهم شود اما این پیامک ها تاکنون برای لغو مشخص نشده است.
صدوقی گفت: متاسفانه برخی از پیامک های تبلیغاتی با سرشماره های دیگر ارسال می شود. حتی برخی مشترکان گله مند هستند که با شماره شخصی مشترکان برای آنها پیام تبلیغاتی ارسال می شود. اپراتورها ابتدا برای لغو ارسال این پیامک ها و محدود کردن آنها اعلام آمادگی کردند، اما رگولاتوری اعلام کرد که این پیامک ها را محدود نکنید؛ بنابراین این پیامک ها اکنون در دسته بندی پیام های قابل لغو نیست.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :