آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 218828
تاریخ انتشار : 19 شهریور 1396 10:46
تعداد بازدید : 1898

قانون ملی بازی های رایانه ای تدوین شد

قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: امیدواریم در سال های آینده تعداد بازی های پرمخاطب ایرانی در لیگ بازی های رایانه ای افزایش یابد.

فناوران-   فرزاد فتحی گفت: برای سومین سال پیاپی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، لیگ بازی های رایانه ای را پرشکوه تر از همیشه برگزار می کند.
وی افزود: یکی از دستاوردهای لیگ امسال، افزوده شدن رشته Quiz of Kings به عنوان یک بازی ایرانی به این رقابت ها است و اتفاقا این بازی با استقبال قابل توجهی روبرو شد. به گونه ای که این بازی به عنوان پرمخاطب ترین رشته این مسابقات ثبت شد و جایزه ویژه این بازی ها به برنده آن تعلق خواهد گرفت.
فتحی تاکید کرد: امیدواریم بازی های ایرانی در آینده در مارکت های بین المللی بدرخشند و معتقدم این روز دور از دسترس نیست.
وی با بیان اینکه امسال بنیاد ملی بازی های رایانه ای سه بحث را در مجلس شورای اسلامی پیگیری می کند گفت: بحث اول قانون ملی بازی های رایانه ای است. کار نگاشت این قانون در بنیاد انجام شده و امیدواریم این قانون امسال در مجلس مطرح و به تصویب برسد. صنعت بازی های رایانه ای در دنیا بسیار بزرگ شده است و ما هم باید با تصویب قانونی مستقل، آماده بهره بردن از فرصت ها و جلوگیری از آسیب های بازی های رایانه ای باشیم.
قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای با بیان اینکه دومین موضوعی که باید در مجلس مطرح شود، بحث دریافت عوارض از بازی های خارجی است گفت: این عوارض خرج خود این صنعت در داخل کشور خواهد شد.
فتحی با بیان این که بحث سوم و مهم دیگر قانون کپی رایت است گفت: اکنون بازی های خارجی در داخل کشور کپی شده و با قیمت بسیار پایینی به فروش می رسند. در صورت تصویب و اجرای قانون کپی رایت، بازی ها با قیمت جهانی عرضه خواهد شد و بدین ترتیب فرصت خوبی برای رقابت بازی سازان داخلی با بازی های خارجی به وجود می آید.
سومین لیگ بازی های رایانه ای ایران توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای و برج میلاد تهران و با همکاری شرکت مکعب به عنوان نماینده جام جهانی بازی های رایانه ای ESWC از 13 شهریورماه آغاز شده و تا 23 شهریور ادامه دارد. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :