آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 216555
تاریخ انتشار : 11 مرداد 1396 9:6
تعداد بازدید : 1232

نگرانی از نقض حریم شخصی خریداران آنلاین در گوگل

گوگل در ماه مه گذشته ابزار جدیدی به نام برآورد خرید از فروشگاه ها عرضه کرد که اطلاعات مربوط به خرید کاربران در دنیای واقعی با استفاده از کارت های اعتباری را جمع آوری می کند.

فارس- گوگل مدعی است هدف از جمع آوری این اطلاعات نمایش تبلیغات مرتبط با سلیقه و علائق هر خریدار است. اما یک گروه مدافع حریم شخصی معتقد است که این کار گوگل در عمل به جمع آوری اطلاعات جزئی از خریداران کالاهای مختلف منجر می شود و از کمیسیون فدرال تجارت آمریکا خواسته تا این موضوع را به طور جدی پیگیری کند. گروه اپیک (مرکز اطلاعات و حریم شخصی الکترونیکی) در نامه خود خطاب به کمیسیون مذکور تصریح کرده که ابزار گوگل برای ردگیری وبگردی های کاربران قابل استفاده است و در زمان خرید آنلاین جزئی ترین اطلاعات مربوط به هر فرد را جمع آوری می کند. در ادامه این نامه آمده است گوگل اطلاعات مذکور را مخفی نگه می دارد و ممکن است آنها را در اختیار شرکت های تجاری و فروشگاه های آنلاین قرار دهد و از این طریق حریم شخصی افراد را 
نقض کند. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :