مهر - رییس کمیسیون بازرسی اتحادیه دستگاه های مخابراتی جزییات تخلفات صنفی این حوزه را که باعث ارایه شکایت از سوی مردم به این اتحادیه می شود، تشریح کرد.
میثم دادخواه با بیان موارد شکایاتی که از سوی مشترکان دستگاه های مخابراتی به این اتحادیه ارجاع می شود، گفت: اتحادیه دستگاه های مخابراتی در ۹ رشته و ۳ بخش شامل موبایل، تلفن و تجهیزات مخابراتی فعالیت دارد و پیگیر دریافت حقوق کاربران است.
وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی شکایت از این بخش ها از سوی کاربران به این اتحادیه ارسال می شود، افزود: بالغ بر ۹۰ درصد پرونده های تشکیل شده در این زمینه، در اتحادیه پیگیری و کسب تکلیف می شود و تنها ۱۰ درصد موارد به سازمان های نظارتی ارجاع می شود.
دادخواه بیشترین تخلفات این حوزه را مربوط به حوزه تعمیرات موبایل، استفاده از قطعات غیراصلی، فروش گوشی با گارانتی متفرفه و فروش محصولات قاچاق در رسته های موبایل و تلفن دانست و اضافه کرد: موضوع شکایت از گران فروشی نیز در رده بعدی تعداد ارجاعات به این اتحادیه قرار دارد.
رییس کمیسیون بازرسی اتحادیه دستگاه های مخابرات و لوازم جانبی تهران با بیان اینکه برخی فعالان این صنف، با فروش دستگاه های بی کیفیت و گارانتی تقلبی یا دستگاه های فاقد گارانتی باعث نارضایتی خریداران می شوند، افزود: برآوردها نشان می دهد که حدود ۴۰ تا ۶۰ شکایت در هفته به این اتحادیه ارایه می شود که حق مشتری در ۹۰ درصد موارد قابل بازپس گیری است.
وی با بیان لزوم ساماندهی بازار دستگاه های مخابراتی به عنوان یکی از وظایف این اتحادیه، اظهار امیدواری کرد که بررسی مشکلات پرونده های شکایتی از قاچاق کالا در این بخش و گارانتی های غیر اصلی و نیز توجه به تمامی بخش ها و رسته ها، در تشکیل دوره بعدی این اتحادیه نیز تداوم یابد.
دادخواه درباره رسته فعالیت صنف تلفن کار و تجهیزات مخابراتی در این اتحادیه نیز افزود: عمده مشکلات این صنف، موضوع مالیات و عدم واردات قانونی دستگاه های مخابراتی و وجود گارانتی های متفرقه در بازار است که سبب می شود این صنف از انجام صحیح خدمات پس از فروش گلایه مند باشند.
وی اضافه کرد: در این رسته تعمیرات انواع و اقسام تلفن، سانترال و سیستم های مخابراتی انجام می پذیرد.