fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 214414
    تاریخ انتشار : 9 مرداد 1396 11:24
    تعداد بازدید : 427

    تعطیلات تابستان و جشنواره‌های فروش هم چاره‌ساز نشد

    بازار تلویزیون هم چنان کم رمق است

    بازار خرید و فروش تلویزیون که از اواخر سال گذشته در رکود به سر می برد، طی هفته های اخیر با برگزاری جشنواره های فروش تابستانه تا حدودی رونق گرفت. اما این رونق فقط مربوط به برخی از مدل های خاص تلویزیون است.

    فناوران- بررسی های بازاری گویای این است که در بازار تلویزیون دو دسته کالا مورد توجه دو گروه از مخاطبان قرار گرفته اند؛ دسته اول کالاهای گران قیمت هستند که تلویزیون های سایز بزرگ با قیمت های چند ده میلیون تومانی را شامل می شوند و بیشتر مواقع به صورت سفارشی وارد بازار می شوند. دسته دوم هم تلویزیون های ارزان قیمت هستند که قیمتی حدود 2 تا 3 میلیون و 500 هزار تومان دارند.
    کارشناسان می گویند: میزان تقاضا برای این تلویزیون ها نیز در حد کمی است و اینطور نیست که رونق بازار این تلویزیون ها را به برگزاری جشنواره های فروش ویژه تابستان ربط دهیم؛ چراکه این جشنواره ها تا پایان بهار برقرار بود؛ اما تاثیری بر روند تقاضا از بازار ایجاد نکرده است.
    فعالان بازار هم رونق بازار را در حد ناچیزی دانسته و می گویند: به نظر می رسد دیگر برگزاری جشنواره فروش تابستانی و بهاره و ... شوقی برای خرید در خریداران ایجاد نمی کند.
     به گفته آنها، بسیاری از خریداران هنگام خرید اعلام می کنند که هدیه جشنواره را نمی خواهند و در عوض تخفیف می خواهند.
    علی سلماسی، یکی از فعالان بازار تلویزیون در این باره می گوید: نکته قابل توجه در بازار تلویزیون این است که توجه به تکنولوژی های روز کم شده است و بیشتر مردم تنها در پی خرید کالای ارزان هستند.
     اقبال بسیار کم تلویزیون های منحنی گواه روشن بی توجهی خریداران به تکنولوژی های جدید است. 
    به گفته وی، در شرایطی که خریداران برای تامین هزینه خرید یک دستگاه تلویزیون جدید به وام متوسل می شوند، نمی توان انتظار داشت به سراغ تکنولوژی های روز بروند.
    به گفته فعالان بازار، بازار تمام تلاش خود را برای سر پا ماندن می کند؛ اما حال و روزش خوب نیست.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :