آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 214267
تاریخ انتشار : 7 مرداد 1396 1:2
تعداد بازدید : 1735

استفاده از پلاتفرم مناسب، وقت‌شناسی، شناخت مخاطب و استراتژی دقیق

خالق بات، دلایل موفقیت«حرف به من» را تشریح کرد

در این روزها شاهد ظهور عصر جدیدی از کارآفرینان تحت عنوان استارتاپ ها هستیم، یکی از این استارتاپ ها که بسیار موفق عمل کرده و جمعیت استفاده کننده از خدمات آن به سرعت در حال افزایش است، استارتاپ تحلیل ارتباط است که با معرفی بات «حرف به من» مورد توجه بسیاری از کاربران شبکه پیام رسان تلگرام قرار گرفته است.

فناوران- امیر شوکتی، بنیان گذار بات «حرف به من» در ارائه مسابقه خود در الکام استارز گفت: تعداد کاربران پیام رسان ها از سال 2015 بیشتر از شبکه های اجتماعی شد و این موقعیت مناسبی برای ایجاد کسب وکار بر روی پیام رسان ها ایجاد کرد. سرعت پیشرفت این برنامه ها به سرعت بیشتر شد، به طوری که برنامه فیس بوک در سی صد روز به یک میلیون کاربر رسید، اینستاگرام در هفتاد و پنج روز و سرویس بات تلگرام «حرف به من» فقط در نه روز از مرز یک میلیون کاربر عبور کرد. حرف به من یک بات پیام رسان است که به شما با ایجاد یک صندوق دریافت پیام اجازه می دهد صحبت های دیگران را به صورت ناشناس دریافت کنید.
مدیر عامل تحلیل ارتباط در ادامه گفت رشد سریع حرف به من چهار دلیل داشت، از پلاتفرم مناسبی به نام بات در زمان مناسب استفاده شد، علایق مخاطب به درستی شناخته شده بود، در شبکه های اجتماعی توسط هشتگ های مناسب معرفی سرویس انجام شد و در نهایت، سرویس دارای استراتژی بی نقص گسترش ویروسی بود، یعنی کاربر برای استفاده از سرویس باید آن را به دوستان خود معرفی کند تا آن ها بتوانند به شما پیام ناشناس بفرستند.
شوکتی سپس آماری از کاربران بات ارائه کرد و گفت درحال حاضر سرویس ما بیش از 7 میلیون کاربر دارد که حدود سه درصد آن خارجی هستند، در تیر ماه بیش از یک میلیون کاربر فعال داشتیم، و در مدت فعالیت ما بیست و پنج میلیون پیام رد و بدل شده است. در همین یک دقیقه ای که من در خدمت شما هستم در بات حرف به من 35 کاربر جدید به سیستم اضافه شده، 230 پیام جابه جا شده و سرویس مبلغ 4000 تومان درآمد داشته
است.
در ادامه نوبت به پرسش داوران شد که با سوال این بات دقیقا چه کاری انجام می دهد از سوی بهناز آریا شروع شد. امیر شوکتی در جواب گفت ما به کاربر بعد از ورود یک لینک صندوق دریافت می دهیم که او لینک را برای دوستانش در پیام رسان ها ارسال می کند و مخاطبان و دوستان او می توانند بدون مشخص شدن هویت شان به او پیام فرستاده و حرف خود را بزنند. 
سوال بعدی از سوی آیت حسینی در مورد این بود که اگر روزی تلگرام ارایه سرویس نکند چه می شود و پاسخ این بود که کار ما بر اساس بات هاست نه فقط تلگرام و بات هم یک گرایش جهانی است که روی بقیه پیام رسان ها هم وجود دارد.
میثم زرگرپور ضمن ابراز خوشنودی از نحوه ارائه امیر شوکتی، اذعان کرد این ارائه تنها موردی بوده که وی را به وجد آورده است.
سوال آخر در مورد برنامه برای رشد در آینده بود که از طرف جلال روحانی مطرح شد. امیر شوکتی به برنامه ریزی برای ایجاد اکوسیستم از خدمات در تلگرام اشاره کرد. در این بین بات های دایره که پایگاه داده مشاغل است، هم خرید اشتراک تجربه خرید و یک سیستم یادآوری در تلگرام به بهره برداری رسیده است.
در حالی که داوران با ابراز رضایت و شگفتی خود، نکات مدیریتی و کسب وکاری این ارائه را به حضار گوشزد می کردند، مهشید خسروی یکی از داوران اظهار داشت که یکی از نکات مهم مطرح شده در این ارائه، استفاده از پلاتفرم مناسب در زمان مناسب بود که تحلیل ارتباط در سرویس «حرف به من» به خوبی به آن توجه کرده و این موضوع می تواند مورد توجه سایر استارتاپ ها نیز قرار گیرد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :