آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 214025
تاریخ انتشار : 2 مرداد 1396 1:49
تعداد بازدید : 6652

مهندس سید ناصر طاهری، مدیرعامل شرکت پشتیبانی افزارهای رایانه ای سداد (پارس):

پارس، پشتیبانی هوشمند و سریع و همیشه آماده است

شرکت پارس (پشتیبانی افزارهای رایانه ای سداد) یکی از چهار زیرمجموعه هولدینگ داده ورزی سداد با چهارسال سابقه فعالیت است. شرکت پارس در الکامپ امسال با غرفه ای جذاب به سبک زندگی اسکیموها در سالن ۳۸ میزبان بازدیدکنندگان است؛ طراحی فضای سرد و برفی که در این روزهای گرم تابستان حس جالبی به بازدیدکنندگان می دهد. مهندس سید ناصر طاهری، مدیرعامل شرکت پشتیبانی افزارهای رایانه ای سداد (پارس) با سوابق موفقی در حوزه فناوری اطلاعات و برق و الکترونیک، دو سال و نیم است که با شرکت «داده ورزی سداد» و شرکت های زیرمجموعه این هولدینگ همکاری دارد. با او به بهانه الکامپ بیست وسوم به گفت وگو نشستیم.

 فعالیت اصلی شرکت سداد و به طور خاص شرکت پارس در چه زمینه ای است؟ 
ما کار را در گروه سداد بین چهار شرکت زیرمجموعه تقسیم کرده ایم: شرکت سداد برنامه ریزی و طراحی اپلیکیشن را انجام می دهد و پشتیبانی این نرم افزارها برعهده شرکت پارس است، شرکت PSP حوزه دستگاه های POS و پرداخت الکترونیکی را انجام می دهد و شرکت چهارم به صدور کارت های اعتباری مشغول است. 
عمده فعالیت شرکت پارس پشتیبانی نرم افزاری، سخت افزاری، شبکه ارتباطات، سیستم های نوین بانکداری و فناوری اطلاعات است. این شرکت در حوزه سخت افزار، آخرین تجهیزات و تکنولوژی و در حوزه نرم افزار آخرین سیستم های بانکی نرم افزاری را پشتیبانی می کند. پارس نخستین شرکتی است که پشتیبانی 3400 شعبه بانک ملی را در 30 استان کشور برعهده دارد. خدمات شرکت در حوزه فناوری اطلاعات به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته است و بیش از 600 کارمند این شرکت در دفاتر استانی آن مشغول به کارند. همچنین این شرکت در زمینه سیستم های پرداخت الکترونیکی در حوزه بانکی فعالیت دارد که محصول جدید آن VTM (دستگاه هایی مانند  ATM با امکان دریافت پول و دیگر خدمات بانکی) در حال پیاده سازی است و در کمتر از سه ماه به مرحله عملیاتی خواهد رسید. شرکت پارس همچنین پشتیبانی از کیوسک های بانکی و دستگاه های نوبت دهی بانک ها را هم انجام می دهد. 
 چه محصول جدیدی در نمایشگاه امسال رونمایی کردید و دستاوردتان از الکامپ امسال تا کنون چه بوده است؟ 
شرکت پارس امسال با دو محصول جدید در نمایشگاه شرکت دارد که یکی از آنها سیستم نوبت دهی و دیگری سیستم هوشمند مدیریت ساختمان است. این سیستم BMS نام دارد و کاربران با کمک آن می توانند از راه دور خانه و ساختمان خود را مدیریت کنند. این سیستم با مدیریت هوشمند تمام وسایل الکتریکی، الکترونیکی و نرم افزاری، حداقل باعث 40 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. این سیستم در روز نخست رونمایی در نمایشگاه الکامپ با استقبال خوبی مواجه شد و مذاکراتی هم درباره آن صورت گرفت. 
شرکت پارس همچنین به تازگی بِرند جدیدی از دستگاه های نوبت دهی برای بانک ملی طراحی و تولید کرده و به مرحله عملیاتی رسانده و در الکامپ بیست وسوم از این محصول رونمایی کرده است. شرکت پارس در حال حاضر آمادگی پشتیبانی از تمام سیستم های نرم افزاری بانکی را - چه به صورت متمرکز و چه به صورت غیرمتمرکز - در سراسر کشور دارد. امسال، سال دومی است که شرکت پارس در نمایشگاه الکامپ شرکت می کند و دستاورد آن مانند سال گذشته مذاکرات و قراردادهای جدیدی بود که طی آن بانک انصار، سینا، مسکن و قوامین برای پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری خود به ما ملحق شدند. 
 نقطه قوت شرکت پارس را چه می دانید و فکر می کنید چرا مشتریان بهتر است شما را انتخاب کنند؟ 
نقطه قوت شرکت پارس را می توان نیروهای متخصص و آماده پشتیبانی شرکت دانست. این نیروها تحت آموزش تخصصی مستمر در حرفه خود هستند. این آموزش ها به صورت سیستم نرم افزاری آموزش مجازی است، به این شکل که در ابتدا تمام کارکنان شرکت در سراسر کشور یک یا دو دوره آموزش حضوری تخصصی را می گذرانند، سپس به کمک نرم افزار ادامه آموزش خود را به صورت غیرحضوری و مجازی دنبال می کنند. ارزیابی عملکرد کارکنان این شرکت بر پایه آموزش، افزایش مهارت، افزایش سطح دانش و تخصص و کارایی و بهره وری است که به کمک سیستم نرم افزاری طراحی خود شرکت انجام می شود. این سیستم به مدیریت کمک می کند که همه فعالیت های کارکنان خود را پایش کند. مشتری برای پارس بسیار مهم است و پاسخگویی سریع، به موقع و باکیفیت مهم ترین ویژگی آن به شمار می رود. در واحدهای این شرکت کارکنانی مشغول به کار هستند که در هر ساعتی از شبانه روز هر گونه مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری مشتریان را حل می کنند. به طور مثال شرکت پارس اکنون پشتیبان اپلیکیشن بام بانک ملی است که در حال حاضر یکی از برترین اَپ های بانکی در کشور به شمار می رود و تمام تراکنش های بانکی مشتریان را با به وجود آوردن بستری امن انجام می دهد. کاربران این اپلیکیشن در هر ساعتی از شبانه روز و هر روز از هفته می توانند از پشتیبانی مرکز تلفن پارس استفاده کنند. 
 برای توسعه فعالیت های خود در آینده چه برنامه هایی دارید؟ 
شرکت پارس در حال حاضر با دانشگاه های معتبر و شرکت های دانش بنیان وارد تعامل شده تا بتواند رابطه صنعت و دانش را در پارس افزایش داده و به تولید تکنولوژی های جدید بپردازد. برای ما بسیار مهم است که عقب افتادگی در شرکت وجود نداشته باشد و نیروهای متخصص کشور همیشه به روز، توانمند و مشرف بر پیشرفت های تکنولوژی در جهان باشند. مثلا ما سیستمی به نام knowledge management طراحی کرده ایم که کار آن مدیریت دانش است. این سیستم تمام تخصص و دانش روز را در یک پایگاه اطلاعاتی پردازش کرده و در دسترس پرسنل پارس قرار می دهد و همه می توانند از تجربه و دانش دیگران استفاده کنند. 
 الکامپ بیست و سوم را چطور ارزیابی می کنید؟ 
فضای نمایشگاه امسال را برای شرکت و توسعه کسب وکار بسیار مثبت می بینم و به همراهان پارس قول می دهم با توجه به تجارب و توانمندی شرکت پارس در ابعاد فنی، تخصصی، دانش و نیروی انسانی و سرعت و کیفیت بالای خدمات رسانی، هر روز خدمات بهتری ارائه خواهیم داد.
 پشتیبانی از 3400 شعبه، 180 باجه، 37 اداره امور بانک ملی ایران 
 دارای 6 مرکز فعالیت در استان تهران
 30 مرکز پشتیبانی در مراکز استان ها
 119 حوزه ی پشتیبانی در شهرستان های کشور


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :