آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 213925
تاریخ انتشار : 31 تیر 1396 9:42
تعداد بازدید : 1266

برنده دوره قبل الکام استارز از دستاوردهای جدید خود می‌گوید

بازگشت مشتریان خوشحال

بارها شده که در هنگام خرید اینترنتی با پیشنهادهایی بی ارتباط با مورد خرید خود مواجه شویم یا برای پیدا کردن محصولاتی مرتبط با خرید خود، نیاز به جست وجوی فراوان داریم. در این بین خلأ راهنمای مشتری در هنگام خرید اینترنتی حس می شود که ریکامندر سعی دارد این فضای خالی را پر کند. در این زمینه گفت وگوی کوتاهی با امیر صدیقی، موسس و مدیر فنی ریکامندر، درباره چگونگی راه اندازی و ماهیت این خدمت انجام داده ایم.

 ریکامندر چیست و چه کاری انجام می دهد؟
ریکامندر یک راهنمای فروش هوشمند است. برای توضیح بیش تر از یک مثال استفاده می کنم: موقعی که شما به یک بوتیک برای خرید لباس مراجعه می کنید، فروشنده با دیدن نوع و رنگ لباس شما، به شما یک پیراهن پیشنهاد می دهد و شما متوجه این نکته می شوید که پیراهن پیشنهاد شده چقدر با لباس شما هماهنگ است. این برنامه دقیقا همان کار را برای خرید های اینترنتی شما انجام می دهد. وقتی شما یک مدل گوشی تلفن همراه را از یک فروشگاه اینترنتی خریداری می کنید، این برنامه به صورت خودکار پیشنهاد لوازم جانبی همان گوشی را به شما می دهد‍‍‍.
 ایده ریکامندر از کجا آمده است؟
در چهل سالگی بی کار شده بودم و به هرجا برای کار مراجعه می کردم، مصاحبه گیرنده خیلی جوان تر از من بود. ترس اخراج از کار هم برای من به وجود آمده بود. بنابراین به فکر انجام کاری مستقل افتادم؛ با یکی از آژانس های تبلیغاتی صحبتی داشتم و آن ها از من ایده ای جدید و تازه خواستند، به آن ها پیشنهاد کردم به جای این که پیامک ها به صورت اتفاقی و برای همه فرستاده شود، به صورت هدف دار و برای قشر خاص فرستاده شود. در حین تحقیق و مطالعه در مورد این مساله، ایده ریکامندر به ذهنم خطور کرد و شروع به ساخت آن کردم. راه اندازی این برنامه سختی های فراوانی داشت و در سال ابتدایی مشتری به میزان مناسب نداشتیم یا متوجه نکات مدنظر مشتریان نمی شدیم. اما با گذشت زمان پیشرفت کردیم و اوضاع بهبود یافت. 
 سال قبل در نمایشگاه الکامپ شرکت داشتید؟ چه هدفی را از شرکت در این نمایشگاه دنبال می کنید؟ 
 بله. سال های قبل هم در الکامپ شرکت داشتیم، هدف ما از شرکت در الکامپ جذب مشتری نبوده و تا کنون هم از نمایشگاه مشتری به دست نیاورده ایم. نمایشگاه برای ما بیش تر الهام بخش است، نظرات مردم را می شنویم، پیشنهادات و انتقادات متخصصین را مورد بررسی قرار می دهیم و از آن ها ایده می گیریم، مشکلات برنامه را رفع می کنیم و سعی در بهبود آن داریم. ضمن این که با بقیه فعالان در عرصه فناوری و تکنولوژی تعامل داریم. فکر می کنم ما تنها سرویس دهنده این برنامه در ایران هستیم. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :