آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 213919
تاریخ انتشار : 31 تیر 1396 9:9
تعداد بازدید : 1241

مرور کوتاهی بر شعارها و تبلیغات محیطی در الکامپ امسال

شعارهای تابستانه

درهای الکامپ، این بار به جای پاییز در فصل تابستان به روی علاقه مندانش گشوده شده و این تابستانی شدن، جوانی و طراوت را به نمایشگاه و بازدیدکنندگانش بازگردانده است.


شبنم کهن چی
@Shkohanchi
حالا که دانشجویان و دانش آموزان با خیال راحت می توانند از الکامپ بازدید کنند، انتظار دارند نمایشگاهی پویا ببینند که شور و هیجان به آنها بدهد. بخشی از این شور و هیجان را هر نمایشگاهی مدیون طراحی خوش آب و رنگ تبلیغاتش است. سال هاست نمایشگاه الکامپ میزبان رادیو نمایشگاه، مجریان مشهور، بازیگران و خوانندگان، هنرمندانی با لباس های عروسکی بزرگ یا با آرایش خاص است تا بازدیدکنندگان را بر سر شوق بیاورند. در این میان تبلیغات رنگ به رنگ محیطی نیز بر پویایی فضای نمایشگاه تاثیرگذار است؛ اما شرکت کنندگان چقدر برای شعارها و تبلیغات محیطی خود ارزش قایل می شوند؟ چقدر روی شعارهای کوتاه و بلندشان فکر می کنند؟ آیا شعار را مناسب با مخاطبان طراحی می کنند یا صرفا با وزن و آوای کلمات و برندشان بازی می کنند؟


اولین روز نمایشگاه بیش از آنکه به برنامه های مجریان در غرفه های مختلف توجه کنم یا به صدای پرانرژی گوینده رادیو نمایشگاه دقت کنم یا به تماشای حرکات نمایشی آدم های عروسکی و فضایی برای جلب توجه بازدیدکنندگان بنشینم، به تبلیغات محیطی شرکت کنندگان دقت کردم.
طراحی شعار برای یک برند، بازی یا سرگرمی نیست؛ این یکی از مهم ترین کارهایی است که مسوولان یک شرکت باید برای به نمایش گذاشتن هدف، خدمات و ویژگی برند خود انجام دهند. بازدید کوتاهی از نمایشگاه الکامپ که از دیروز بازگشایی شده و تا روز دوشنبه نیز میزبان بازدیدکنندگان است، نشان می دهد که جوان ترها شور و هیجان بیشتری برای جذب بازدیدکننده دارند، جوان ترهایی که برای معرفی کسب و کار نوپای خود در سالن الکام استارز دور هم جمع شده اند. به غیر از این جوان ترها که فردا مجموعه کاملی از شعارهایشان را جمع آوری و منتشر می کنیم، بد نیست مجموعه  کوچکی از شعارهای شرکت کنندگان در بیست و سومین الکامپ را یکجا مرور کنیم:
 
همراه اول: ستاره اول؛ حامی ایده های نوین
 سازمان فناوری اطلاعات ایران: همراه با همه بازیگران زیست بوم کسب و کارهای نوپای کشور
 کمیته امداد امام خمینی: صدقه روزانه؛ یاریگر هموطنان نیازمندمان باشیم #خوب باشیم
 ایرانسل: ایرانسل، بزرگ ترین اپراتوری دیتای ایران
 ایرانسل: به سریع ترین شبکه اینترنت کشور بپیوندید
 ایرانسل: تجربه زندگی دیجیتال با ایرانسل
 ایرانسل: ایرانسلی شو، دنیاتو تغییر بده
 جیرینگ: جیرینگ، خیلی تنده! کد بگیر و تند ستاره شو
 شتابدهنده تک: از نردبان موفقیت با گام نهادن بر پله های تجارب بزرگان کسب و کار بالا می روید
 شرکت داده پردازی سداد: با دوستان هم سخن شوید؛ بله، پیام رسانی با امکان پرداخت
 شرکت پرداخت الکترونیک سامان: سه سوت؛ یک دنیا تغییر در اپلیکیشن جدید #724*
 مبنا کارت آریا: متفاوت فکر کن، متفاوت عمل کن تا متفاوت باشی
 پی ما: با ما پی مایی شو
 بانک ملی: به همین نزدیکی !
 بانک پارسیان: هر آن پارسیان
 وین وین: ساده ولی امن پرداخت کن
 تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ): نگو نگفتی
 بیمه سامان: دیگه خیالت راحته
 آسیاتک: تو انتخاب می کنی
 مبین نت: اینترنت با خیال راحت
 تیام شبکه: همراه با تحولات در دنیای ارتباطات
 لایف وب: رصد آنی اطلاعات و تحلیل عمیق ارتباطات
 رسانه کلیک: نبض فناوری و اطلاعات
 صبانت: بستر ارتباطات ثابت
 آلونک:  لطفا خانه دار شوید
 کارپینو: زودتر از همیشه در مقصد
 کارپینو: تاکسی در مسیری نو
 کارپینو: بر فراز ترافیک
 پیگیر: پیگیر شو
 ویراستار: هر آنچه در تایپ فارسی آرزو دارید
 لنز: انتخاب به توان تو
 آفرینک: می بینی و می خندی و سرگرم می شی
 آی سیما: با ماشین زمان توی آی سیما زمان دست خودته
 آپارات: خریدار نگاهتان هستیم
 صورتی: بلیت هواپیما می خواهید بخرید؟ راه حل صورتی است؛ رشد بی پایان با صورتی
 پشتیبان: یک پشتیبانی واقعی
 صفر و یک: صفر و یک، انتخاب یک
 فست کلیک: به برندینگ دیجیتال خوش آمدید
 صبا ویژن: بزرگ ترین آژانس تبلیغات آنلاین
 پات: کفش طلا رو پات کن
 ایده پردازان: #منو ببین
 فناوران آنیسا: با آنیسا به تنهایی یک تیم لینوکسی شوید
شکی نیست که شعارها باید ویترین اهداف یک برند باشند؛ نمایانگر ویژگی های منحصر به فرد برند باشد، ساده، کوتاه و شفاف باشد تا به یاد بماند و خلاقیت در طراحی آن به کار گرفته شود. برندها با استفاده از شعار مناسب می توانند احساس خوشایندی در مخاطبان خود به وجود بیاورند و برای این تاثیرگذاری هر برندی تنها چند ثانیه اولی که مخاطب شعار را می خواند، فرصت دارد. بنابراین صاحبان برند، چه دولتی و چه خصوصی، باید تلاش کنند شعاری متناسب با شخصیت برند خود طراحی کنند.
 شما فکر می کنید شرکت کنندگان نمایشگاه الکامپ چقدر در طراحی شعارهای شان موفق بوده اند؟



نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :