fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 213605
    تاریخ انتشار : 25 تیر 1396 10:25
    تعداد بازدید : 513

    چرا زوکربرگ مخالف ایده های ناگهانی است؟

    مارک زوکربرگ، بنیانگذار فیس بوک اخیرا در سخنرانی در جشن فارغ التحصیلی دانشگاه هاروارد، برای کارآفرینان یک پیام عجیب داشت: به دنبال ایده های ناگهانی نباشید و برای رسیدن به یک هدف واحد تلاش مستمر بکنید. او در سخنرانی خود گفت: ایده ها به طور تمام و کمال در ذهن ما شکل نمی گیرند و عملکرد آنها تنها در صورتی شفاف تر می شود که روی آنها کار کنید.

    کیو منینگ*
    QManning@
    اینکه شما چیزی را می خواهید، به این معنا نیست که دیگران هم آن را بخواهند. اغلب کارآفرینان قربانی این طرز تفکر می شوند. آ نها یکی از نیازهای جامعه را شناسایی می کنند و بدون اینکه مخاطبان آن را شناسایی کنند و به پایدار بودن آن فکر کنند، یک راه حل حساب نشده ارایه می دهند. در واقع دلیل اصلی شکست خوردن استارت آپ ها این است که بنیانگذاران نیازهای بازار را به خوبی بررسی نمی کنند. اگر مطمئن نیستید که ایده تان ارزش سرمایه گذاری دارد یا نه، به موارد زیر توجه کنید:
    1- حواس تان به بازخورد دیگران باشد
    اغلب گمان می کنند که موفقیت اپل تنها به نوآوری آن مربوط می شود، اما حقیقت چیزی فراتر از تصور آنهاست. این شرکت قبل از اینکه محصولات جدیدی عرضه کند، با تکیه بر تست کننده های بازار مانند «گروه تحقیقاتی نبض مشتریان اپل»، می تواند به درستی تشخیص دهد که کدام نیازها به رسیدگی احتیاج دارند و همین موضوع باعث می شود که این شرکت همیشه یک گام جلوتر از دیگران باشد.
    ۲- نیازهای بازار را با نتیجه نظرسنجی مقایسه کنید
    بهتر است درباره بازار تحقیقات انجام دهید و سپس نتیجه آن را با نتیجه نظرسنجی مقایسه کنید تا به دید بهتر و واضح تری از ارزش ایده خود برسید. اگر احساس می کنید دانش کافی برای تحقیقات بازار ندارید، می توانید انجام این کار را به شرکت های متخصص در این زمینه بسپارید. 
    ۳- رقبا را سبک و سنگین کنید
    اگر نتیجه تحقیقات بازار و نظرسنجی های انجام شده مثبت بود و به این نتیجه رسیدید که ایده تان وضعیت خوبی در بازار خواهد داشت، بهتر است وضعیت و فعالیت های شرکت های رقیب را نیز در نظر بگیرید و ببینید که آیا کمبودی در راه حل های آنها احساس می کنید یا خیر. طرف مقابل خود را بشناسید و با شرکت هایی که تجربه زیادی در انجام این کار دارند، رقابت نکنید. ایده های خلاقانه پایه و اساس کارآفرینی هستند، اما به ازای هر ایده بزرگ هزاران ایده دیگر نیز وجود دارند که به حال خود رها شده اند.
    اینها مواردی است که زوکربرگ برای ایده های نوظهور در نظر می گیرد تا بتواند آنها را به منصه حضور برساند. 
    *مدیرعامل استودیوهای Rocksauce 


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :