آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 213317
تاریخ انتشار : 20 تیر 1396 10:34
تعداد بازدید : 847

کاهش مراجعه به بازارهای کامپیوتر در پی داشت

کوچ محصولات تکنولوژیکی به اسباب بازی فروشی ها

رکود حاکم بر بازار کامپیوتر در ماه های اخیر در کنار بروز اتفاق هایی مانند افزایش هزینه رونمایی و عرضه محصولات کامپیوتری در بازار موجب شده است برخی از عرضه کنندگان نوت بوک های گیمینگ و تجهیزات سرگرمی نظیر کنسول های بازی برای تبلیغ و عرضه محصولات خود در بخش های دیگری سرمایه گذاری کنند.

مریم عسگری
بررسی های بازاری گویای این امر است که برخی از عرضه کنندگان نوت بوک های گیمینگ، محصولات بسیار حرفه ای خود را در اسباب بازی فروشی های لوکس تهران در معرض دید خریداران قرار می دهند. 
نمونه اش شرکت ام اس آی که در ماه های گذشته یک سری از نوت بوک های گیمینگ خود را در چند اسباب بازی فروشی بزرگ در معرض دید خریداران قرار داد. 
در کنار این اتفاق چند برند دیگر با نمایش محصولات خود در مراکز خرید و فروش معروف تهران نظیر پالادیوم، هایپر استارها و... در قالب Road Show نشان دادند که توجه خریداران به بازارهای کامپیوتر کاهش یافته است. به همین دلیل این عرضه کنندگان تصمیم گرفتند به جای پرداخت هزینه برای برگزاری Road Show در مراکز تخصصی به سمت مراکز عمومی تر بروند.
با این وجود هستند برندهایی که همچنان به معرفی محصولاتشان در مراکز تخصصی کامپیوتر اصرار دارند. نمونه اش هوواوی است که نمایشگاه دائمی و فروش محصولات خود را در پاساژ پایتخت تهران برگزار کرده است.
شرکت های دیگری نیز با تقلید از این شرکت محصولات گیمینگ خود را خارج از مراکز خرید و فروش کامپیوتر عرضه کردند که این موضوع درباره کنسول های بازی، نوت بوک های گیمینگ، عینک و سایر ابزارهای واقیعت مجازی و... مشهود است.
به گفته کارشناسان این اتفاق نشان دهنده این است که توجه خریداران به ویژه خریداران حرفه ای از بازار کامپیوتر به سمت مراکز خرید و فروش لوکس جلب شده است. یک عرضه کننده کالاهای کامپیوتری در این باره می گوید: در رابطه با بروز این اتفاق نمی توان همه چیز را به مولفه های مالی و قیمت گران اجاره بابت برگزاری Road Show در مراکز خرید کامپیوتر ربط داد؛ زیرا وضعیت بازار کامپیوتر هم در حدی وخیم است که مدیران پاساژها برای اجاره با شرکت ها راه می آیند، اما عوامل دیگری در بروز این اتفاق موثر است که می توان به کاهش شدید مراجعه به پاساژهای کامپیوتر پرداخت.
 به گفته این عرضه کننده، در مراکز خریدی مانند پالادیوم و مراکزی مانند آن میزان مراجعه بیشتر است و مراجعان شامل گروه های مختلفی می شوند. به همین دلیل است که توجه شرکت ها به سمت چنین مراکزی جلب شده است.
وی افزود: در شرایط فعلی خریداران یا کالا را اینترنتی خریداری می کنند یا از خارج از کشور سفارش می دهند و کالا همراه مسافری که ممکن است فامیل یا آشنای خریدار باشد، به ایران می آید. در نتیجه مراکز خرید و فروش کامپیوتر با کاهش چشمگیر تقاضا و حتی مراجعه مواجه شده که این موضوع در مراکزی که در شمال شهر واقع شده اند، محسوس تر است تا مراکزی که حوالی خیابان ولیعصر قرار دارند.
کارشناسان نیز می گویند: با توجه به شرایط موجود، مراکز خرید و فروش کامپیوتر هر روز با کاهش درآمد مواجه می شوند و اگر چاره ای اندیشیده نشود، در آینده شاهد بروز اتفاقات ناخوشایند در این بازار خواهیم بود.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :