آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 212169
تاریخ انتشار : 30 خرداد 1396 10:16
تعداد بازدید : 619

امتحانات دانشگاه‌ها و مدارس به بازار مواد مصرفی ماشین‌های اداری رونق داد

روی خوش بازار به طرح فروش ها

با فر رسیدن ایام امتحانات دانش اموزان و دانشجویان بازار مواد مصرفی ماشین های اداری گرم تر از سابق شد.

مریم عسگری
البته مواد مصرفی ماشین های اداری بر خلاف دستگاه هایی نظیر چاپگر و دستگاه های چندکاره اداری و خانگی، در بیشتر مواقع بازاری پرمخاطب دارد؛ اما ایام امتحانات دانشگاه ها و مدارس زمان رونق بازار مواد مصرفی ماشین های اداری است.این روزها اگر سری به بازار ماشین های اداری و به ویژه دفاتر خدمات فنی بزنید متوجه دانش اموز و دانشجویانی می شوید که برای گرفتن کپی از جزوه های درسی و پرینت مراجعه کرده اند.
فعالان بازار ماشین های اداری می گویند: این اتفاق تاثیری در بازار ماشین های اداری نداشته است و همچنان بازار این کالا در یک رکود نسبی به سر می برد؛ اما بازار مواد مصرفی رونق خوبی دارد.
کارشناسان می گویند: اگر چه بازار ماشین های اداری با یک رکود نسبی مواجه است؛ اما بیشتر سود فعالان این بازار از محل ارایه خدمات پس از فروش است. 
به گفته آنها بسیاری از کاربران ماشین های ادارای برای سرویس دستگاه یا تعمیر و رفع ایراد دستگاه ها مشتری همیشگی بازار ماشین های اداری هستند.
در این زمینه سیروس کاشف، یکی از فعالان بازار ماشین های اداری می گوید: سود اصلی فعالان بازار ماشین های اداری روی فروش مواد مصرفی است. مواد مصرفی که حالا عرضه کنندگان نمونه های غیر اصل آن سود سرشاری می برند و خبری از رونق بازار مواد مصرفی اصلی نیست. به گفته وی، این اتفاقی است که در بازار کاغذ و رول فکس نیز رخ داده و تنها مربوط به بازار کارتریج و تونر نیست. این فعال بازار ماشین های اداری می گوید: در حال حاضر کاغذ، رول فکس، کارتریج و تونرهای غیراصل و قاچاق در بازار به وفور موجود است و عرضه کنندگان سود خوبی از این بابت می برند. اما نمونه های اصلی به دلیل قیمت گران فروش چندانی ندارند.
یکی دیگر از فعالان بازار با بیان این مطلب که خواست مصرف کننده خرید کالای غیر اصل است می گوید: در شرایطی که قیمت حرف اول را در بازار می زندف کسبه نمی توانند مشتری را مجبور به خرید کالای گران کنند. به همین دلیل بیشتر فعالان بازار مواد مصرفی ماشین های اداری به عرضه نمونه های غیراصل روی آورده اند. وی افزود: در این میان نمونه های وطنی نیز فروش چندانی ندارند و توان رقابت با محصولات غیراصل ارزان قیمت را ندارند.
کارشناسان بر این باورند که فروشندگان نیز تمایلی به فروش کالاهای اصل ندارند؛ چرا که سودی از محل فروش کارتریج های طرح می برند بسیار بیشتر از سودی است که فروش نمونه های اصل دارد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :